Az előző, mexikóvárosi futam győztese felzárkózással töltötte a Punta del Estében rendezett verseny első felét, az autócseréket követően azonban a harmadik helyen találta magát, és csapata, az Audi jó úton haladt a kettős dobogó felé. Nem sokkal a bokszból való kihajtását követően azonban Abt biztonsági öve váratlanul teljesen kioldódott, így a német a következő adandó alkalommal a bokszba rohant, hogy szerelői újból becsatolják azt. A kényszerkiállással sok időt vesztett, így végül csak a 14. helyen ért célba, számára viszont nem is volt kérdés, hogy nem folytatja a versenyt kikapcsolt övvel.
„Teljesen kioldódott, ami nem is tudom, hogyan lehetséges egyáltalán” – értetlenkedett Abt. „De hát mit is tehet az ember egy ilyen helyzetben? Vagy kockáztatja az életét, vagy a bokszba hajt – számomra nem is volt kérdés. Az életem többet ér egy dobogónál.”
Az autócserékre vonatkozóan megváltozott a szabály az elmúlt hónapokban. Míg korábban, a sorozat 2014-es kezdetétől fogva mindig kijelöltek egy minimális időt, amin belül a versenyzőknek nem szabad elhagyniuk a bokszutcát – ezzel garantálva a biztonságos átszállást –, a chilei fordulótól kezdve eltörölték ezt az időlimitet, ami azt jelenti, hogy immár a bokszkiállások idejére is versenyhelyzetet teremtettek, mindenki a lehető leggyorsabban igyekszik visszatérni a pályára, hiszen a pilóta átülésével és a szerelők által végzett beszíjazási folyamattal is értékes tizedeket lehet nyerni vagy veszíteni. A kritikák sem kerülték el ezt a szezonközi szabálymódosítást, amit egyesek már csak azért is szükségtelennek tartanak, mert az ősszel kezdődő ötödik szezontól ígyis-úgyis megszűnik ez a taktikai elem, lévén az új autókkal már nem lesz szükség cserére.
„Kár érte, mert nagyon jó versenyem volt, erősnek éreztem magam” – folytatta a német. „Megelőztem [Oliver] Turvey-t, majd [Alex] Lynnt is a bokszkiállás előtt, így harmadik helyen hajtottam be, és ugyanabban a pozícióban is érkeztem ki. Két körrel később viszont egy fékezésnél az övem mind a négy pontja szétkapcsolódott.”
Persze kapkodás ide vagy oda, a csapatok éppen az ilyen életveszélyes helyzetek elkerülése miatt fokozottan ügyelnek a biztonsági öv helyes bekapcsolására, és az FIA is rajta tartja a szemét a folyamaton. Be is idézték az Audit a futamot követően a versenybírók, ám az adatok és az övben elhelyezett szenzorok azt mutatták, hogy nem történt mulasztás, a csapatnál tényleg szabályszerűen szíjazták be az autóba Abtot, így továbbra is rejtély, hogyan kapcsolódhatott mégis ki.
Értetlenül áll az eset előtt az Audi csapatfőnöke, Allan McNish is, akinek rendkívül stresszes első szezonja van az istálló élén, hiszen szinte az összes létező dráma megtörtént már pilótáival, ami megfosztotta őket az erős eredményektől, így a bajnoki címekre már aligha van esélyük.
„Személyesen velem is történt már korábban ilyen más bajnokságokban. A versenyző azonnal észreveszi az ilyet, és tudja, hogy rögtön vissza kell hajtania a bokszba. Rá kell jönnünk, hogy mi okozta ezt a mostanit” - mondta McNish.