A Formula-E 2014-es életre hívása óta sokan várják a pillanatot, amikor az autók energiatárolásáért felelő akkumulátorok elég erősek lesznek ahhoz, hogy bokszkiállás nélkül teljesíteni lehessen a futamokat. A jelenlegi tározók ugyanis nagyjából csak a táv feléig tartanak ki az 50 perces versenyek során, így ekkor minden pilóta kénytelen a bokszba hajtani, hogy ott átpattanjon egy a csapata garázsában már számára előkészített, teljesen feltöltött másik autóba.
A 2018 őszén startoló ötödik szezonban a McLaren Applied Technologies által kifejlesztett új, tartósabb akkumulátorok már a teljes versenytávot végigbírják majd, emellett a Formula-E logisztikai költségei is számottevően csökkenni fognak azáltal, hogy versenyzőnként kettő helyett már csak egy autót kell majd körbeutaztatni a világban.
Bár október-november magassága még messze van, az új technológia életre hívása már végső stádiumában jár, így már télen és kora tavasszal a nyilvánosság elé tárja a következő évad autóit a sorozat. Ugyanis a belsőségek megváltozásával egy időben az autók külsejét illetően is nagyszabású átalakulást ígérnek a Formula-E vezetői.
Az új autó bemutatója olyannyira nincs messze, hogy minden idei F1-es autónál is korábban érkezik meg. Január 30-án, azaz jövő hét keddjén már megejtik a „digitális leleplezést”, vagyis az interneten keresztül megtekinthető lesz az újgenerációs autó. Ezt követően a március 8-18. között zajló Genfi Autókiállításon mutatkozik majd meg teljes valójában az új karosszéria, a hónap végén pedig már az első hivatalos tesztet is megejtik velük a csapatok.
Az új autó valójában már mostanáig is több mint 2500 kilométert futott a Franciaországban és Spanyolországban a fejlesztők által tartott zárt ajtós tesztek során, a csapatok pedig a február 3-i Santiago ePrix-t követően kapják majd meg az autóikat – értesült az e-racing365.com.
Az első közös tesztre március 26-28. között kerül sor az Andalúziában található Monteblanco versenypályán, a második közös tesztet pedig várhatóan áprilisban, a római versenyt követően rendezik egy még meg nem nevezett helyszínen.
A két csoportos teszten kívül minden gyártó további 15 privát tesztnapra kap lehetőséget, amelyeket október 1-jéig kell elhasználniuk. A korábbi években az ügyfélcsapatok eltérő elbánásban, kevesebb tesztnapban részesültek, és ez vélhetően továbbra is így lesz, bár egyelőre még képlékeny, hogy ki lesz az ötödik szezon egyetlen ügyfélcsapata a tíz istállóból álló mezőnyben. Jelenleg a Techeetah az, amely a – jövőre Nissanná átkeresztelkedő – Renault-tól vásárolja az erőforrásokat, ám úgy hírlik, hogy a DS átpártolhat hozzájuk a Virgintől, ebben az esetben pedig Richard Branson alakulata maradna gyári háttér nélkül.
A jövő hét tehát a Formula-E-ről fog szólni, a 30-i online bemutatót követően hétvégén ugyanis Chilében lefutják a negyedik szezon negyedik versenyét, a Santiago ePrix-t.