Az időmérős csoportokat ettől a szezontól kezdve a pilóták bajnoki helyezései alapján állítják össze, így a tabellán egymáshoz közel állók azonos körülmények között próbálkozhatnak – csupán a csoportok pályára lépési sorrendjéről dönt sorsolás.
A papíron „legrosszabbak”, vagyis a Hongkongban pont nélkül maradók és jelen sem lévők kezdtek, persze köztük volt a szezonnyitót szörnyű eredménnyel záró címvédő, Lucas di Grassi is, aki viszont ezúttal nyomát sem mutatta a gyengélkedésnek, és rögtön olyan köridőt rakott össze, amit megismételni az élmezőny többi tagja alig tudott. Csak mögé jött be a mostanra szintén magára találó Sebastien Buemi, valamint a Dragon Racinggel remek formában visszatérő Jose Maria Lopez is, aki a második leggyorsabb volt egészen addig, amíg a harmadik csoport tagjai között Felix Rosenqvist az élre nem ugrott a Mahindrával.
A tabella élmezőnye közül azonban ketten is komoly hibával írták ki magukat a győzelmi esélyesek közül. Edoardo Mortara elfékezte magát és a bukótérből kellett visszatérnie, Nick Heidfeld pedig a falnak csapta a másik Mahindrát, így mindketten a rajtrács végére kerültek. Jean-Eric Vergne eközben egyszerűen csak nehezen vezethetőnek érezte autóját, ezért kötött ki a mezőny sűrűjében.
Heidfeld autójának elszállítása miatt csúszott a folytatás, és aztán az utolsó csoport tagjai sem tudták tisztán lezavarni saját fordulójukat. A két Jaguar hamar befejezte gyorskörét, de Mitch Evans és Nelson Piquet Jr. lecsúsztak a superpole-ról, miután mindketten szélesen fordultak az utolsó kanyarban. Ezt követően azonban Antonio Felix da Costa volt a felelős a következő balesetért: az Andretti portugálja egy huppanóra hajtott rá az egyik kanyarbejárat előtt, ami megdobta az autóját, és az egyszeres futamgyőztes nem tudta elkerülni a fallal való találkozást, ami alaposan lerombolta versenygépének elejét. A piros zászlót követően Daniel Abt és Oliver Turvey lehetőséget kaptak, hogy bepótolják félbeszakított körüket, de a legjobb öt helyezett közé már nem tudtak bekerülni.
Az Andretti újonca, a Hongkongban szponzora segítségével beugró Kamui Kobayashi helyét átvevő Tom Blomqvist érdekes első időmérőt zárt, hiszen azzal együtt is a 12. leggyorsabb időt futotta, hogy autója mindkét oldalával érintőre vette a falat, és elhajlott kormányoszloppal haladt át a célvonalon.
Here's a replay of @afelixdacosta's crash in group 4 of qualifying #MarrakeshEPrix pic.twitter.com/3SLFyqaGVy
— ABB FIA Formula E Championship (@FIAFormulaE) January 13, 2018
A superpole-ba ezúttal a mezőny igazi „krémje” jutott be, talán egyetlen meglepetéssel: két bajnok, di Grassi és Buemi, a pontversenyt vezető Sam Bird, valamint a tavalyi pole-pozíciós szupersvéd, Rosenqvist végzett a legjobb öt között, megspékelve a szezonnyitót kihagyó Lopezzel, aki a Dragon Racinget mostanság ritkán látható magasságokba juttatta, miközben csapattársa, Jerome d’Ambrosio csak a 16. lett.
Az első öt hely sorsáról döntő finálét Bird kezdte egy tiszta körrel, Buemi azonban negyed másodpercet tudott faragni az ő idején. Őket követően Lopez azonban kicsit túlhajtotta a Dragont, egy látványos megcsúszás megfogását követően egy másodperces hátrányt szedett össze. Di Grassi következett, aki az első szektorban még egy szinten állt Buemivel, a végére azonban váratlanul egy másodpercet veszített, még Lopeznél is lassabb lett. Ahogy a címvédő a rádióban méltatlankodva gyorsan megjegyezte, valami tönkrement autójában a kör közepén. Rosenqvist zárta a sort, de egy sorsdöntő hibát ő is elkövetett, amikor megugrott a kerékvetőn, így csak a harmadik helyet tudta megmenteni. A pole-t így Sebastien Buemi zsákolta be, aki ezzel visszavágott gyenge szezonkezdete után, és Birddel az oldalán várhatja a közép-európai idő szerint 17 órakor startoló versenyt.
Az időmérő végeredménye: