Audi Sport ABT
A csapat, amelynél a legnehezebb elképzelni, hogy bármiféle változás is történne, így elég nagy biztonsággal kijelenthető, hogy sorozatban a negyedik szezont is Lucas di Grassi és Daniel Abt összeszokott párosával folytatják. Semmi ok a cserére: di Grassi az élmezőny állandó tagja, aki most végre megszerezte első bajnoki címét is, Abt pedig a csapatvezető Hans-Jürgen Abt fia, így az ő helye annak ellenére sincs veszélyben, hogy három év alatt még nem nyert futamot. Di Grassi közvetlen hátvédjeként viszont számtalanszor, így az idei szezonzárón is remekül helytállt.
Renault e.dams
Sebastien Buemivel és Nicolas Prosttal nagyon hasonló a helyzet, mint az ABT pilótáival: az egyikük bajnok és a sorozat legsikeresebb pilótája, a másik pedig a csapatvezető fia. Már bejelentették a páros maradását a negyedik szezonra, bár értesüléseink szerint Alain Prost kacérkodik annak gondolatával, hogy a Renault-n keresztül a közeljövőben visszajuttassa Buemit az F1-be.
Mahindra
Az indiaiak élcsapattá léptek elő a harmadik szezonban, és versenyzőik teljesítménye is közelebb állt egymáshoz, mint a tabellán előttük végző Renault és Audi párosa. Felix Rosenqvist a Formula.hu-nak már májusban, Párizsban megerősítette, hogy marad a következő évre is (bár az IndyCar-tesztjei során is olyan jól megy, hogy máris elcsábításán gondolkodik a Ganassi), és Nick Heidfeldnek sem kell félnie a jövője miatt - ahogy korábban az F1-ben, a német egyelőre itt is győzelem nélkül halmozza a dobogókat.
DS Virgin
Friss, de még hivatalosan be nem jelentett hír, hogy a Virgin és a mellé technikai partnerként a második szezonra megérkező DS a szakítás szélén állnak, és noha a negyedik szezont még együtt teljesítik, az ötödikre a DS átnyergel a jelenleg még ügyfélcsapatként funkcionáló Techeetah-hoz. Sam Bird és a „szakmába” egyre jobban beletanuló Jose Maria Lopez megbízható páros, ám az eddig minden szezonban futamot nyerő brit a Jaguarral is felvette már a kapcsolatot (korábbi mérnöke, Patrick Coorey már ott dolgozik), Lopez pedig valószínűleg a DS/Citroen útját követi majd. Úgy tűnik, hogy a negyedik évadra még együtt marad párosuk, ám ha nem, a New York-i beugrásakor tündöklő Alex Lynn már várja a nagy lehetőséget.
Techeetah
Az egyetlen pilóta, aki már három csapattal is dobogóra állt a Formula-E-ben, Jean-Eric Vergne az idei szezonzárón végre első győzelmét is megszerezte, és végre egy olyan istállónál versenyez, ahol tényleg otthonosan érzi magát. A Renault technikáját használó Techeetah-nál a hírek szerint feladatai túlmutatnak a puszta versenyzésen, azaz eléggé bebetonozott a helye. A második autóban három pilóta is megfordult a szezon során, és csak az utolsó, Stephane Sarrazin volt képes Vergne nyomában maradni és dobogókat szerezni. A francia ellen szólhat azonban, hogy 41 évével messze ő a mezőny legidősebb tagja. Állítólag felvették a kapcsolatot Loic Duvallal, valamint a Porsche munka nélkül maradó pilótáival, Brendon Hartley-val és Neel Janival is.
NextEV
Az első szezon egyéni bajnokát szolgáltató kínai csapat a második évadra alaposan visszaesett, és idén is csak a szezonnyitón szerzett első rajtsor volt egyetlen villanásuk. A Fernando Alonsó-i mélységekbe került bajnok, Nelson Piquet Jr. aligha kockáztat meg egy harmadik sikertelen szezont, és érvényes szerződése ellenére is vélhetően távozni fog a NextEV-től, míg Oliver Turvey miatt kevésbé kell aggódnia a csapatnak. Akár Alex Lynn is kiköthet itt.
MS Amlin Andretti
A csapat, amely talán a két legígéretesebb fiatal tehetséggel rendelkezett, nem tudott az élmezőnyhöz szükséges technikával előállni. Jövőre a BMW növeli befolyását a csapatban, ezzel Antonio Felix da Costa maradása szinte borítékolható, Robin Frijns viszont maga is úgy látja, hogy távozni fog az istállótól. A Dragon Racingnél és a NextEV-nél merült fel a neve legutóbb. Helyére a legnagyobb esélye annak a 29 éves Alexander Simsnek van, aki az utóbbi időben már a tesztelési munkálatokat látja el az Andrettinél. A BMW képbe kerülésével azonban felmerült két DTM-pilótájuk, Timo Glock vagy Tom Blomqvist érkezése, a képet pedig tovább bonyolítja, hogy a névadó Amlinnál, a japán biztosítótársaságnál történt vezetőváltás nyomán terítékre került a japán pilóták bevonzása is: Takuma Satót nem engedi a Honda az IndyCarból, Kamui Kobayashi előtt viszont nincsenek ilyen akadályok...
Faraday Future Dragon Racing
A Faraday Future-rel való együttműködés első évében alaposan visszaesett a csapat teljesítménye, de az előző két szezonban egy-egy győzelmet szerző Jerome d’Ambrosio helye biztosnak tekinthető - már egy bejelentésféleség is érkezett arról, hogy szeretné őt megtartani a csapat. Loic Duval viszont valószínűleg nem marad: állítólag a csapatvezető Jay Penske-vel sem a legjobb a viszonya, ráadásul idén a DTM-ben is versenyezni kezdett, ami miatt a párizsi fordulót ki is hagyta, és hasonló ütközésekre lehet számítani a jövőben is, ami a vezetőségnek szúrja a szemét. Egy esélyes neve is felmerült már: Robin Frijns érkezhet az Andrettitől.
Venturi
A szezon során is cserélgetniük kellett a versenyzőiket Maro Engel DTM-szereplése, valamint Stephane Sarrazin Techeetah-hoz való évközi átszerződése miatt. Az idényt Engel és Tom Dillmann kettősével fejezték be, de szinte garantált, hogy lesz változás a felállásban. A Venturi augusztus végén, egy teszt keretében fog több versenyzőt is kipróbálni, ezt követően születhet csak döntés. Azt beszélik, hogy a csapatba beszállhat a HWA, a Mercedes DTM-autóit futtató részleg, ha pedig ez már idén megtörténne, még Pascal Wehrlein vagy Robert Wickens is szóba jöhet.
Jaguar
A harmadik szezon újonccsapata végül, noha hajszálon múlt a mezőny második felének szoros versengései közepette, de a tabella utolsó helyén zárta debütálószezonját. A Jaguar két pilótája közül Mitch Evans nyújtott emlékezetesebb formát, így az ő maradása valószínűleg nincs veszélyben, Adam Carroll viszont minden bizonnyal nem kap egy újabb szezont. Ez az a csapat, ahova Nelson Piquet Jr. a legnagyobb eséllyel érkezhet, de szó volt ugyebár Sam Birdről, na és arról se feledkezzünk meg, hogy Felipe Massa beszállása szinte biztos volt már az idei szezonra is, csak aztán jött Nico Rosberg döntése, meg az a telefonhívás a Williamstől...
Mivel a Formula-E következő, negyedik szezonja még az idei évben, december első hétvégéjén útjára indul Hongkongban, így az autósportok világában itt fognak a leghamarabb helyükre fognak kerülni az építőelemek. A csapatok és a versenyzők döntése pedig, ahogy az a fentiekből is látszott, több más nagy sorozat jövő évi pilótafelállására is hatással lehet.