DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 9. hétfő
Formula-E

Buemi nyert, Lopez dobogón, di Grassi bajban

Talán már jeleznünk sem kell: őrült versenyt hozott a Formula-E Párizsban is, ahol a bajnoki éllovas mögött célba érve Jose Maria Lopez lett a nap hőse, míg Lucas di Grassi számításai ezúttal nagyon félresikerültek.

Bár a rajtprocedúra alatt néhány esőcsepp is hullott a nyakunkba, a Formula-E első nedves pályán zajló versenyére továbbra is várnunk kell - persze ennek hiányában is bővelkedett eseményekben az Invalidusok háza körül rendezett második futam.

A rajton és az első kanyarokon simán túljutott a mezőny, és Buemi meg tudta őrizni a vezetést, mert noha a jól rajtoló Vergne próbálkozott a támadással, a svájci okosan zárta le a belső ívet. Mögöttük Lopez visszaverte Heidfeld támadását, akinek az 1-es kanyarig sikerült legyorsulnia Gutierrezt. A mezőny első harmadában a következő változásra a 9. körig kellett várni, amikor a másik Mahindrával Rosenqvist is megelőzte Gutierrezt, miközben a dobogós pozíciót őrző Lopez egy látványos megcsúszást tudott megfogni sikerrel.

buemi_1



A első 20 perc csak kisebb csatározásokat hozott, köztük Nelson Piquet hibájával, aki a falat megérintve hátraesett, eközben viszont a továbbra is a mezőny második feléből előretörni próbáló Lucas di Grassi körül elkezdett forrósodni a levegő. A mezőny újoncával, a Maro Engel helyére beugró Tom Dillmann-nal csatázva a brazil elveszítette első szárnyának egy darabját, ezt a kizökkenését pedig kihasználta da Costa, aki elé is került.

Di Grassi azonban igyekezett visszatámadni, és hamarosan az egyik szűk féktávhoz érkezve le is gyorsulta a portugált kívülről, viszont bezárta előtte az ajtót anélkül, hogy teljesen elhaladt volna az Andretti mellett, így da Costának nem maradt hely a belső íven, s a fal, valamint az Abt Audi szendvicsébe került, ami látványos balesetbe torkollott. Da Costa járt rosszabbul, aki kénytelen volt feladni a versenyt, di Grassi viszont eljutott a bokszig, ahol azonnal autót is cserélt. Bár még valamivel a futam fele előtt jártunk, mégis így tett szinte mindenki más is, hiszen virtuális biztonsági autó lépett érvénybe, így érdemes volt ekkor cserélni.

Egyedül a Dragon Racinghez a hétvégén a DTM-ben szereplő Loic Duval helyére beugró Mike Conway döntött úgy, hogy nem hajt a bokszba, és autója energiaszintjét teljesen kihasználva féltávnál tovább a pályán maradt vele - taktikája azonban nem vált be.

Di Grassi a balesetének fényében ismét egész jól jött ki a mindenkinél korábbi autócseréjéből, hiszen az első tízben találta magát, ám a versenyirányítás hamar rámutatott ennek az okára: az Abtnál korábban küldték vissza a brazilt a pályára, mint a minimális időlimit megengedte volna, így a bajnokság második helyezettjét áthajtásos büntetéssel sújtották, ami immár végleg tönkretette Buemi fő kihívójának a hétvégéjét.

Ezen a versenyen viszont Vergne volt az elsőszámú üldöző, aki a zűrzavar után is a svájci nyomában tudott maradni, a 33. körben azonban a hazai pályán szereplő pilótát - ismét - utolérte a baj. Ezúttal a technika mondta fel a szolgálatot, hiszen a francia az egyik balkanyarban hiába csavarta el a kormányt, a Techeetah nem fordult be, ehelyett egyenesen a falba rohant, megfosztva Vergne-t a tavalyi itteni 2. helye megismétlésének lehetőségétől.

Ezúttal már a biztonsági autó lépett a pályára, amely összesűrítette a mezőnyt, és felhozta Lopezt, Heidfeldet és Rosenqvistet közvetlenül Buemi nyakára. A Renault-e.dams pilótája azonban idei szokásához híven ettől sem jött zavarva, hamar lőtávolon kívülre helyezte maga mögött üldözőit és szezonbeli ötödik győzelme révén ismét jelentősen ellógott di Grassitól a tabellán.

Ironikus módon éppen di Grassi volt az, aki megkönnyítette Buemi számára a győzelmet, hiszen a már csak a leggyorsabb körre hajtó brazil két körrel a leintés előtt a falba csapódott autójával, amely ismét pályára csalta a biztonsági autót, és a kockás zászlót már mögötte érte el a mezőny. Ráadásul még a leggyorsabb kört is két századdal lenyúlta a brazil orra elől Sam Bird.

Buemi mögött azonban igencsak érdekesen alakult a befutók sorrendje, az elmúlt hónapokban sokat szenvedő Jose Maria Lopez ugyanis bejött másodiknak, ezzel a háromszoros WTCC-bajnok megszerezte első dobogóját a Formula-E-ben. A harmadik Monacóhoz hasonlóan ismét Heidfeld lett, akit csapattársa, Rosenqvist követett, így a Mahindra igen nagyot szakított ezen a napon. A további helyeken azonban a biztonsági autó ellenére is igen bizarra sikeredett a befutó, Daniel Abt alatt ugyanis az utolsó métereken adta meg magát a vezetéknevét viselő autó, ezzel egy időre felhalmozta maga mögött az előzési tilalom tudatában lévő riválisait. Ez a még előttük haladó Frijnsnek segített igazán, aki így nem veszített rengeteget öt másodperces időbüntetésével, az eset "rossz oldalán" álló Gutierrez viszont hasonló miatt kicsúszott a pontszerzők közül. 

 

A Párizs ePrix végeredménye:

DAR2i1_XoAEbxOg

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: