Steward
Héjas Szilárd
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 18. vasárnap
Formula-E

Buemi hat ezreddel rontotta el Vergne örömét

A Formula-E eddigi legszorosabb időmérőjét hozta a Párizs ePrix, ahol Renault-motoros autók sajátították ki az első rajtsort, mögöttük azonban lesben áll a remeklő Lopez és Gutierrez.

A két edzés között megtartott lottóhúzáson eldőlt, hogy milyen sorrendben léphetnek majd pályára a pilóták, és ha komoly téttel bírna ez a leosztás, akkor az elsőt akár halálcsoportnak is lehetett volna nevezni, hiszen Buemi, di Grassi, Abt, Rosenqvist és Bird kerültek bele, akik a második szabadedzést mind a legjobb hat között zárták. A köridők érdekes módon egy másodperccel elmaradtak a gyakorláson futottaknál, mindenesetre Buemi nyerte ezt a különcsatát Rosenqvist előtt, míg az ekkor harmadik helyen álló di Grassi reálisan nézve már csak azért szoríthatott, hogy a végén a rajtrács első felében maradjon.

buemi

A következő csoport tagjai közül különösen a már a két edzésen is remeklő Lopez szárnyalt, hiszen bejött az ideiglenes második helyre, Prost és Piquet azonban nem tudtak nagyot dobni. A harmadik ötösfogatban a szezon eddigi időmérőin rendre szárnyaló Vergne és Turvey tudta folytatni jó sorozatát, hiszen beférkőztek Buemi és Lopez közé, de a harmadik versenyhétvégéjét futó Esteban Gutierrez is először mutatott valami igazán biztatót, hiszen bejött az ideiglenes 5. helyre. Az egyik hazai pilóta, Sarrazin lett viszont a nagy vesztes, akinek autója egy pillanatra megállt a pályán leggyorsabb körében, így csak az utolsó helyre sorolt be.

Az utolsó csoportban még Heidfeld vagy az Andretti agilis pilótái jelenthettek volna veszélyt a továbbjutó ötösre, és bár veszélyt tényleg jelentettek is, végül nem sikerült beférkőzniük közéjük: Frinjs egy erős próbálkozással 8. lett, Heidfeld pedig egy csúszkálásokkal tarkított kör végén végzett hatodikként, így éppen lecsúszott a superpole-ról.

Továbbjutó helyen tehát Buemi, Vergne, Turvey, Lopez és némi meglepetésre Gutierrez végzett - általa pedig egyedül a Techeetah-Renault zárt a legjobb ötben mindkét autóval. Közülük egyedül Turvey öröme nem lehetett teljes, hiszen korábban 10 rajthelyes büntetést kapott az elektromotor cseréje miatt. Nem remekelt viszont az Abt két autója, Lucas di Grassi és Daniel Abt ugyanis csak a 14. és 16. helyen végzett, míg Sam Bird a 18. pozíciójáról hamar élete legrosszabb időmérőjeként beszélt.

DAQ4eQbXcAAR-c_

A superpole-t Gutierrez kezdte meg, aki rögtön egy elfékezéssel és egy bukótérbe való kicsúszással dobta el magától az esélyt, de Turvey hátrasorolása révén negyedik rajthelye ezáltal is garantált maradt. Ezt követően Lopez olyan időt futott, amit Turvey nem tudott felülmúlni, Vergne-nek azonban két füstölős fékezés ellenére is sikerült a maga javára fordítani az állást az utolsó szektorban. A végére Buemi próbálkozása maradt, aki az első két szektorban is egy tizeden belül állt a franciához képest, majd a célvonalat hat ezredmásodperces előnnyel szakította át, ezzel a Formula-E történetének legszorosabb időmérője végén szerezte meg a pole-t a tabella éllovasa.

Hazai első rajthelynek így nem örülhetett a közönség, ám a francia anyanyelvű első rajtsor így is összejött. Hogy francia, svájci vagy egy másfajta himnusz fog-e felcsendülni a nap végén, arról pedig a 16:00-kor startoló Párizs ePrix fog dönteni.

 

Az időmérő végeredménye:

DAQ8931VYAAlmjh

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?