Bár az időmérőn még Daniel Abt volt a leggyorsabb, mégis Oliver Turvey indulhatott az élről a Mexikó ePrix-n, a németet ugyanis nem megfelelő keréknyomás miatt hátrasorolták. A születésnapos brit a start után is megőrizte az első pozíciót Jose Maria Lopezzel szemben, hátrébb azonban már akadtak bonyodalmak: Maro Engel lökte meg Lucas di Grassit, akinek ki is kellett állnia a bokszba, hogy kicserélhessék a hátsó szárnyát, majd nem sokkal később a biztonsági autó is pályára hajtott, köszönhetően Antonio Felix da Costa elfékezésének.
Mint később kiderült, a safety car gyakori vendéggé vált a kaotikusan alakuló futamon. Előbb a továbbra is vezető Oliver Turvey alatt adta meg magát az autó és állt meg a pályán, majd nem sokkal később Loic Duval járt hasonlóan. A vezetést így ideiglenesen a WTCC háromszoros világbajnoka örökölte meg, ám az igazán fontos események ismét hátrébb zajlottak: Di Grassi egy korai autócsere mellett döntött, ami kulcsfontosságúnak bizonyult a későbbiek során.
Amazing scenes as both @pechito37 and @Sebastien_buemi spin at T1 #MexicoCityePrix https://t.co/3XIe5e0qF3
— FIA Formula E (@FIAformulaE) 2017. április 1.
A biztonsági autós fázisoknak köszönhetően ugyanis a kiállások után ő találta magát az első pozícióban, míg nyomában Jerome d’Ambrosio haladt. Őt López próbálta megelőzni, ám egy túl optimista manővere után a bukótérben találta magát – ahogy másodpercekkel később ugyanott Sebastien Buemi is: a svájci, aki az összes eddigi futamot megnyerte a szezonban, csak a hetedik helyről indulhatott, s a versenyen sem tudott igazán átütő formát mutatni, így végül nem is fért be a top10-be, s csak a leggyorsabb körért járó egy egységgel vigasztalódhatott.
Wow! Big pile up in the Foro Sol at the #MexicoCityePrix https://t.co/T2vMnCnEo1
— FIA Formula E (@FIAformulaE) 2017. április 1.
Pedig még a végére is maradtak izgalmak: bár Di Grassi elsőségét már semmi sem fenyegette – a brazil idei első győzelmét aratta, s ezzel öt pontra megközelítette az összetettben Buemit –, mögötte Vergne feljött másodiknak, Sam Bird pedig harmadiknak, míg Nicolas Prost Nick Heidfelddel ütközött, akit aztán saját mahindrás kollégája, Felix Rosenqvist is telibe talált. A verseny végi kavarodásnak köszönhetően a most debütáló Esteban Gutierrez végül az egy pontot érő 10. helyen látta meg a kockás zászlót. A bajnokság május közepén, Monaco utcáin folytatódik.
A Mexikó ePrix végeredménye:
1. | Lucas di Grassi | Abt | ABT Schaeffler | 56m27.535s |
2. | Jean-Eric Vergne | Techeetah | Renault | 1.966s |
3. | Sam Bird | Virgin | DS-Virgin | 5.480s |
4. | Mitch Evans | Jaguar | Jaguar | 9.770s |
5. | Nicolas Prost | e.dams | Renault | 9.956s |
6. | Jose Maria Lopez | Virgin | DS-Virgin | 10.631s |
7. | Daniel Abt | Abt | ABT Schaeffler | 11.694s |
8. | Adam Carroll | Jaguar | Jaguar | 13.722s |
9. | Nelson Piquet Jr. | NextEV | NEXTEV TCR | 14.156s |
10. | Esteban Gutierrez | Techeetah | Renault | 15.717s |
11. | Robin Frijns | Andretti | Andretti | 21.459s |
12. | Nick Heidfeld | Mahindra | Mahindra | 27.232s |
13. | Jerome d'Ambrosio | Dragon | Penske | 32.646s |
14. | Sebastien Buemi | e.dams | Renault | 1m01.365s |
15. | Stephane Sarrazin | Venturi | Venturi | 1 kör |
16. | Felix Rosenqvist | Mahindra | Mahindra | 2 kör |
Nem ért célba: | ||||
Maro Engel | Venturi | Venturi | ||
Antonio Felix da Costa | Andretti | Andretti | ||
Loic Duval | Dragon | Penske | ||
Oliver Turvey | NextEV | NEXTEV TCR |