A BMW Group hosszú távú versenysport-stratégiájának részeként a BMW i divízió és a BMW Motorsport idényről idényre egyre intenzívebben van jelen a világ első, tisztán elektromos meghajtású formaautókat rajtrácsra állító versenysorozatában. A széria hivatalos biztonságiautó-flottájának üzemeltetése mellett a bajor prémiumgyártó a harmadik, 2016/17-es szezontól kezdve technológiai partnerként segíti az MS Amlin Andretti csapatot, a rendkívül szoros tervezőmérnöki együttműködés a versenyautó-hajtáslánc egyes elemeinek közös megtervezésére és a nagyfeszültségű akkumulátor hatékony felhasználására terjed ki. Sőt mi több, a csapat egyik versenyautójában a BMW Motorsport portugál pilótája, António Félix da Costa foglal helyet.
„A Formula-E már a legelső szezontól kezdve rendkívül gyors fejlődésen megy keresztül, mára pedig egy kiforrott, teljes értékű, professzionális versenysorozattá érett” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Hivatalos autóipari partnerként a BMW i divízió már az első perctől kezdve jelen van a sorozatban, amelyre a többi gyártó csak mostanában kezd felfigyelni. A BMW-nél mindannyian nagy örömmel vesszük ki részünket az egyre mélyebb együttműködésből, a következő lépés pedig már a saját hajtáslánc kifejlesztése. Gőzerővel dolgozunk azon, hogy a 2018/19-es szezon rajtrácsára egy teljesen versenyképes BMW-technológiával gurulhassunk fel. Ehhez egy hivatalos regisztrációt is be kellett nyújtanunk, amelyet a megjelölt határidőre elküldtünk az FIA-nek” – tette hozzá Jens Marquardt.
Az egyesült államokbeli versenyző-legenda, Michael Andretti vezette istállóval közösen felépített technológiai partnerség kiváltképp gyümölcsözőnek bizonyul: a BMW és az MS Amlin Andretti csapat mérnökei példás harmóniában dolgoznak együtt és egyre innovatívabb ötleteket valósítanak meg. A BMW Motorsport müncheni tervezőmérnökei eközben a Forma-E-ben indítani tervezett saját hajtáslánc kifejlesztését is megkezdték. „Rengeteg munka áll még előttünk, de már megtettük az első lépéseket. Ha a sorozat továbbra is olyan elképesztő tempóban fejlődik, mint ahogyan azt az elmúlt években tette, a lehető legjobban fel kell készülnünk az ötödik, 2018/19-es versenyszezon rajtjára” – mondta Jens Marquardt.
A jövőbe mutató BMW i divízió már a legelső, 2014/15-ös versenyszezontól kezdve a Formula-E hivatalos autóipari partnere. A sorozat elsőszámú biztonsági autója a BMW i8 plug-in hibrid sportautó (átlagos kombinált üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 49 gramm/km), miközben az orvosi stáb és a versenyigazgató hatékony mobilitásáról a BMW i3 tisztán elektromos kisautó gondoskodik (átlagos kombinált energia-fogyasztás: 12,9 kWh/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 0 gramm/km). A sorozat műszaki mentési feladatait a BMW X5 xDrive40e plug-in hibrid modell látja el (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,3-3,4 liter/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 77-78 gramm/km; az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függenek).