A jelenleg harmadik szezonját futó bajnokság eddig több döntésével is meglelte már az aranytojást tojó tyúkot, és igazán izgalmas versenyzést szolgáltat, miközben a jövő közlekedését meghatározó elektromos technológiát hirdeti. A rengeteg dicséret mellett egy kritika szokott még időnként feltűnni a Formula-E-vel kapcsolatban, méghozzá az autók lassú tempója más élvonalbeli formulaautós sorozatokhoz képest. Az FE gépei elektronikailag 225 km/órás maximális sebességben vannak limitálva, ami a szűk és kanyargós utcai pályákon nem annyira szembetűnő, és a BMW motorsport-programját vezető Jens Marquardt szerint nem is kellene ezzel foglalkozni.
„Fontos, hogy a Formula-E továbbra is nagyvárosokban versenyezzen, hiszen ott vannak az emberek. A rövid, de izgalmas program illeszkedik a modern életvitelhez. Emellett pedig már most is komoly interakció létezik a sport és a rajongók között a szimulátorok és a különféle virtuális élmények révén. Ebben nyugszik a Formula-E igazi potenciálja, nem a sebességben” - érvelt a BMW első embere, aki szintén aktív szerepet vállal a sorozatban, hiszen a cég az Andrettivel áll szoros technikai partnerségben, 2018-tól pedig már saját fejlesztésű hajtáslánccal szeretnének részt venni a bajnokságban.
„Az autók egyébként sem lehetnek sokkal gyorsabbak ezeken a pályákon a meglévő biztonsági követelmények mellett. És szerintem nem is kell, hogy gyorsabbak legyenek, hiszen a virtuális szektort kell kiaknázniuk. Néhány év múlva talán a rajongók virtuálisan versenyezhetnek majd kedvenceik, a tényleges versenyzők ellen. Ez pedig sokkal fontosabb annál, mint hogy 250 km/órával vagy 180 km/órával haladunk-e az egyenesben.”
Persze ha egy versenyzőt kérdezünk meg, nem biztos, hogy ugyanilyen választ kapunk, számukra ugyanis az a legfontosabb, hogy a pályán hogyan érzik magukat. Marco Wittmann a DTM-ben immár kétszeres egyéni bajnoknak mondhatja magát a BMW-vel, és bár múltja a formulaautózásban gyökerezik, jelen állapotában neki esze ágában sem lenne a „lassú és halk” FE-hez csatlakozni.
„Őszintén szólva jelenlegi Formula-E-nek nem vagyok nagy rajongója” - mondta Wittmann. „A program és a helyszínek ugyan remekek, hiszen tényleg különleges élmény lehet a nagyvárosokban versenyezni. Az viszont nem tetszik, hogy egy hang nélküli együléses sorozatról van szó, emellett pedig a sebességek sem valami lenyűgözőek. Persze nem tudhatom, hiszen még nem vezettem az autót, szóval talán ki kellene próbálnom, hogy pontosabb véleményt alkothassak. Pillanatnyilag azonban nem vágyok ebbe a sorozatba.”