DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Formula-E

Buemi: A világon nincs olyan, amit di Grassi tett

A bajnokká avanzsált Sebastien Buemi elképesztő dolgokat osztott meg a Formula-E leírhatatlanul drámai fináléját követően. Elmondása szerint nem is a rajtbaleset volt di Grassi legnagyobb vétke a futamon.

A London ePrix második futama, vagyis a szezon fináléja egészen rendkívüli módon dőlt el a svájci javára, miután a két esélyes az első féktávon összeütközött, ezt követően ugyanis mindketten már csak a leggyorsabb körért járó pontra hajthattak a második autóval.

Buemi a rajtnál megőrizte a vezetést, de az első fékezési pontnál di Grassi hátulról nekirohant, amit az e.dams pilótája nem tud mire vélni, különösen úgy, hogy korábban tisztességes és sportszerű versenyzőnek tartotta ellenfelét - és itt a „korábban” szóra helyezte a hangsúlyt.

„Eddig nagyon nagy tiszteletben tartottam a pályán mutatott képességeit. Tényleg elképesztő volt, és ő maga is mindig mondja, hogy milyen rossz az autója, ő pedig milyen emberfeletti munkát végez vele. Arról most ne beszéljünk, hogy ha ideadná az autóját, én fél másodperccel gyorsabb tudnék vele lenni” - szúrta közbe mintegy zárójeles megjegyzésként, ironikus hangvételre váltva a svájci. „De ezt félretéve, tényleg különleges pilóta, amire jó példa, hogy Le Mans-ban is rengeteg órát vezetett, és egy karcolást sem ejtett az autóján.”

13532855_1179443452095534_8653980619267174298_n



„Most a rajt után is bebújt egy szűk résbe Nico és a fal között, és elmondhatom, hogy nem maradt ott több hely öt centiméternél. Aztán viszont pillanatokkal később, amikor fékeznie kellett volna, két választási lehetősége volt: vagy jobbra húzódik, vagy pontosan telibe találja az autómat hátulról. És ő pontosan telibe találta az autómat hátulról” - élcelődött ismét Buemi, aki a sajtótájékoztatóra egyenesen a versenybíróktól érkezett, ahol részletesen megnézhette a felvételeket.

A bukótérből mindkét autó vissza tudott kászálódni a pályára, ám míg di Grassinak a felfüggesztése tört ki, addig Buemi hátsó vezetőszárnyát veszítette el.

„Először az járt a fejemben, hogy talán így is folytathatom a versenyt. Talán nem is olyan fontos, hogy a hátsó szárny az autón legyen. Ám hamar kiderült, hogy a hiedelemmel ellentétben nagyon is sokat számít, így ki kellett állnom a bokszba. Ja, és defektem is volt” - tette hozzá már jó hangulatban. „Ekkor gondoltam bele, hogy ha visszajutok a bokszba, még próbálkozhatok a leggyorsabb körrel, amivel nem kellene, hogy gond legyen, hiszen általában a miénk a leggyorsabb autó.”

„De ekkor a legelképesztőbb dolog történt” - folytatta szórakoztató arcmimikával és kézmozdulatokkal. „Ő kihajtott, megfutotta a leggyorsabb kört, és aztán ott állt a bokszutca végén, és rám várt minden alkalommal, amikor én is egy gyorskört készültem megkezdeni. Folyamatosan fel akart tartani, így sokáig nem is tudtam megfutni a legjobb időt.”

DSC07636

Buemi néhányszor furcsa taktikát választott, hiszen amikor úgy tűnt, hogy egy felvezető kör után nekiveselkedik egy erős körnek, mégis visszakanyarodott a bokszba. A svájci kendőzetlenül elárulta, hogy mi szükség volt erre a trükkre.

„Tudják, azt miért csináltuk? Csakis azért, hogy ne tudjon engem lelassítani. Mivel folyamatosan várt rám, el akartuk velük hitetni, hogy egy újabb kört kezdek meg, ehelyett viszont behajtottam a bokszba. Így az egyetlen lehetősége az lett volna, ha megáll a pálya közepén, és ott vár be, de ezt persze nem tehette meg.”

A felfokozott állapotban, de mégis felszabadultan nyilatkozó friss bajnok ezzel sem hagyta abba a méltatlankodást, és levonta a konklúziót di Grassi cselekedeteiből.

„Lucas azt mondja, hogy a rajtnál fékteszteltem őt. Ez tényleg elhagyta a száját. Valójában viszont nagyon-nagyon későn léptem rá a fékre, amit az adatok is alátámasztanak. Elvégre valamikor nekem is be kellett vennem azt a kanyart. Persze ennél az esetnél sohasem fog kiderülni, hogy szándékosan csinálta-e, de amit a leggyorsabb köröknél művelt, az egyértelműen szándékos volt a részükről.”

13567297_812490502220082_6076971352739568662_n

Amikor nem sokkal később di Grassit is szembesítették Buemi „blokkolós” vádjaival, a brazil nem is tudta elképzelni, hogy riválisa milyen szer hatása alatt nyilatkozott ilyet. „Ez lehetetlen. A pálya olyan nagy, hogy nem is lenne lehetséges így blokkolni valakit. Bármi is van a képzeletében, az nem igaz.”

A versenyt megnyerő, de a bajnoki dráma fordulatai által teljesen háttérbe szorított Nicolas Prost csak a rajtnál történt incidenst láthatta testközelből, és ő is úgy érzi, hogy a brazil őrültséget csinált csapattársával szemben. „Nem is tudom, hogy mit akart. 100 km/órával gyorsabb volt, mint kellett volna. Teljesen elvesztette a fejét.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: