A kvalifikáció száraz pályán kezdődött és az egész délelőtt is ilyen napos időben zajlott le, ám az előrejelzések azt mutatták, hogy épp az időmérő közepén érkezhet majd meg az égi áldás, ez pedig be is igazolódott.
Általában az első egy-két csoportban pályára lépők némi hátrányban vannak, mivel az aszfalt állapota mindig a végén, felgumizott állapotban a legjobb, ezúttal viszont fordult a kocka és ők voltak a szerencsések, mivel még a vihar előtt futhatták meg köreiket. Ám ők sem úszták meg bonyodalmak nélkül: az első csoportban Jean-Eric Vergne, a másodikban pedig Stephane Sarrazin balesete miatt lengették be a piros zászlót. Ekkor Nicolas Prost és Oliver Turvey foglalták el az első két helyet, a két bajnoki rivális, Lucas di Grassi és Sebastien Buemi ugyanis a harmadik csoportban kaptak helyet.
A Q2-es piros zászló során azonban megérkezett a vihar a Battersea Park fölé, ami néhány perc alatt ugyan el is vonult, de ez is bőven elég volt ahhoz, hogy teljesen megváltoztassa a körülményeket, és tulajdonképpen már el is döntse, hogy ki lesz az az öt leggyorsabb versenyző, aki bejut a pole-ról döntő végső versengésbe.
A második csoportból az újraindítás után még a rendes mért idővel nem rendelkező Simona de Silvestro hajthatott ki a pályára, de a nedves körülmények között megcsúszott és összetörte autójának elejét, ezzel ki is bérelte magának az utolsó rajtkockát.
Miközben a Q3 kezdésére vártunk, a nap már ki is sütött és a pálya száradni kezdett, de persze az ekkor sorra kerülők helyzetén ez már nem sokat javított. Di Grassi és Buemi már csak azért hajthattak, hogy a rajtrács második felében minél jobb pozíciót szerezzenek, és ez a brazilnak sikerült jobban, aki a 11. helyre kvalifikált, míg az e.dams-Renault pilótája a 14. lett.
Az időmérő kegyetlen lebonyolítási rendszere azonban nem foglalkozik azzal, hogy kinek mennyire esik az eső: az első öt rajthelyről döntő superpole-ba azok kerültek be, akik a száraz pályán a legjobb időket érték el. Név szerint Prost, Turvey, Senna, Frijns és Vergne, noha a francia már nem tudott csatlakozni ehhez a küzdelemhez korábbi autótörése miatt.
A superpole-ban szintén sokat számított, hogy a pálya folyamatosan száradt, így az utolsóként kihajtó Prost járt a legjobban, aki egy hajmeresztő hibája ellenére is elhódította az első rajtkockát. Mellőle Bruno Senna rajtolhat majd, így megidézve az F1 múltjából jól ismert Prost-Senna első sort. Mögöttük Turvey és Frijns várhatják majd a piros lámpák kialvásár a magyar idő szerint ma 17 órakor kezdődő futamon.
A bajnoki cím ma még biztosan nem fog eldőlni, de akár jelentősen is módosulhat di Grassi és Buemi helyzete a vasárnapi finálé előtt. Eközben pedig az élen akár új futamgyőztest is avathatunk, hiszen néhány olyan név került előre, akik általában nem szoktak ilyen erős helyzetben lenni.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Nicolas Prost | Renault e.Dams | 1'27.192 | |
2 | Bruno Senna | Mahindra Racing Formula E Team | 1'27.758 | 0.566 |
3 | Oliver Turvey | NEXTEV TCR Formula E Team | 1'28.284 | 1.092 |
4 | Robin Frijns | Andretti Formula E Team | 1'29.500 | 2.308 |
5 | Jean-Éric Vergne | DS Virgin Racing Formula E Team | - | - |
6 | Daniel Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | 1'29.814 | |
7 | Sam Bird | DS Virgin Racing Formula E Team | 1'30.453 | |
8 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing Formula E Team | 1'32.367 | |
9 | S.Sarrazin | Venturi Formula E Team | 1'33.660 | |
10 | Loïc Duval | Dragon Racing Formula E Team | 1'35.315 | |
11 | Lucas di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | 1'35.711 | |
12 | Jerome d'Ambrosio | Dragon Racing Formula E Team | 1'35.727 | |
13 | Ma Qing Hua | Team Aguri | 1'36.748 | |
14 | Sébastien Buemi | Renault e.Dams | 1'36.771 | |
15 | Mike Conway | Venturi Formula E Team | 1'37.562 | |
16 | Antonio Felix da Costa | Team Aguri | 1'38.501 | |
17 | Nelson Piquet Jr. | NEXTEV TCR Formula E Team | 1'38.922 | |
18 | Simona de Silvestro | Andretti Formula E Team | 1'50.455 |