A 2016/2017-es szezontól kezdve új betétsorozattal bővül a Formula-E hétvégék kínálata: a Roborace olyan autók küzdelme lesz, melyhez nincs szükség pilótákra, így sportértéke elég erősen megkérdőjeleződik majd. Így látja ezt Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatának sportigazgatója is, aki szerint ennek a technológiának a közutakon, nem pedig a versenypályán van a helye.
„Az önvezető autókat közúti használatra tervezték, azért, hogy megkönnyítsék az életünket” - idézte Wolffot a Motorsport.com. „Ez a technológia iránya, mi pedig többségben versenyzőket akarunk látni, akik jobbnál jobb gépekben küzdenek meg egymással. Ezért ezt az egészet nem is nevezném sportnak, ez olyan technológia, mely a kutatás és fejlesztés körébe tartozik.” Amikor arról kérdezték az osztrákot, hogy a Mercedes érdekelt-e a sofőr nélküli autók gyártásában, így válaszolt: „Közutakon igen, versenypályán viszont nem.”
Alejandro Agag, a Formula-E vezetője is elismerte, hogy a Roborace nem feltétlenül fogja lázba hozni a rajongókat. „Úgy vélem, hogy a nézők mindig emberi lényeket akarnak látni, ahogyan harcolnak egymással - már a rómaiak, vagy még korábbi idők óta ez a tapasztalat. Meglátjuk, mit hoz majd a jövő. De ez egészen más kihívás lesz. Arra szeretnénk ösztönözni a gyártókat, hogy beszálljanak, és hogy megmutassák, sofőr nélküli technológiáik extrém körülmények között is versenyezni tudnak majd.”