DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Formula-E

Jövőre négy Renault versenyezhet a Formula-E-ben

Az elektromos sorozat második évadára a Renault e.dams csapat látványos fölénybe került, a rivális Agurinál pedig azt tervezik, hogy jövőre megveszik maguknak a franciák motorjait.

A Formula-E az idén ősszel elstartolt második szezonban lehetővé tette a gyártók számára a saját motor kifejlesztését, emellett pedig az azokkal való kereskedést is. A jelenlegi kilenc csapat közül hat elő is állt a saját hajtásláncával, a Dragon a Venturitól vásárolja a motort és a váltót, míg két csapat, az Aguri és az Andretti még az előző szezon egységes technológiáját használja.

Dppi_03415011_049



Idén egyelőre még nem kerültek vészes lemaradásba a tavalyi autók mellett kitartók, hiszen például az Andrettivel Robin Frijns már dobogót is szerzett, az Agurinál pedig Antonio Felix da Costa rendelkezik két 6. hellyel, a harmadik szezonban azonban várhatóan már egyáltalán nem lennének velük versenyképesek, így mindkét csapatnak muszáj a továbblépésen gondolkodnia. Az Andrettinél tulajdonképpen már fejlesztettek is saját motort az idei évre, csak az alapvető problémái miatt végül nem használták azt, ám az Agurinál a másik útban, az ügyfélcsapattá válásban gondolkodnak.

A Formula-E szabályai ugyanis kimondják, hogy minden gyártónak fel kell készülnie arra, hogy érdeklődés esetén más csapatot is ellássanak az erőforrásukkal, aminek eladási ára nem lehet több 120 000 eurónál szezononként. A korábban a Formula-1-et is megjárt Agurinak a csapatot vezető Mark Preston elmondása szerint nincsenek meg a forrásai ahhoz, hogy saját motort és váltót építsenek, ezért akarják mindenképpen egy másik csapat ügyfeleként folytatni a 2016/17-es szezonban. És ha már lehetőségük van választani, természetesen a mezőnyből idén egyértelműen kimagasodó, az eddigi három futamból kettőt simán megnyerő, egyen pedig az élről kieső Renault termékeit szeretnék maguknak.

Dppi_03415008_128

„Egyszerűen a leggyorsabbat választjuk. Jelenleg is tárgyalunk. És egyértelmű, hogy a Renault tűnik a leggyorsabbnak. Buenos Aires után valószínűleg lépnünk kell valamit” - utalt Preston a következő, február 6-i versenyre. Az új szezon motorválasztásáról március végéig kell döntenie a csapatnak, de az Agurinál nem akarják az utolsó pillanatig halogatni az ügyet.

Elképzelhető, hogy a harmadik évadban az Aguri lesz az egyetlen ügyfélcsapat, hiszen a Dragonnál nemrég bejelentették, hogy jövőre már ők is saját motort építenek, az Andretti pedig talál valamilyen megoldást a továbblépésre. Emellett pedig a sorozat vezetője meglebegtette, hogy egy új gyártó is érkezni fog a Jaguar mellett, amely viszont a telített mezőny miatt csak az egyik jelenlegi csapattal szövetségre lépve csatlakozhat a Formula-E-hez.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: