A kvalifikáció előtt ezúttal is négy csoportba sorsolták a versenyzőket, ám kettő most csak négy főt tartalmazott Jarno Trulli csapatának hiányában. A szabályok azonban némileg változtak az előző szezonhoz képest: ezúttal kevesebb idő állt rendelkezésre a csoportok számára, így mindenkinek csak egy gyorskör megtételére volt lehetősége a tavalyi kettő helyett. Így viszont maradt idő arra, hogy a négy csoport lefutása után immár egy utolsó fordulót is tartsanak, amely során az addigi öt leggyorsabb pilóta kapott még egy esélyt a rajtrács első helyeinek eldöntésére.
Az első csoportba került a már az edzéseken is fékhibák által hátráltatott, és így csak néhány kör megtételére képes Nelson Piquet Jr., akinek szörnyű hétvégéje tovább folytatódott, hiszen nem csak saját fordulójában bizonyult a leglassabbnak, hanem végül az összképet tekintve is, így a bajnoki címvédő a legutolsó helyről várja majd a futam rajtját.
A nyitó kvartettben Daniel Abt érte el a legjobb időt, de hamar visszacsúszott - a következő csoport minden tagja megelőzte őt, és ekkor Nicolas Prost ugrott az élre az e.dams volánjánál. A harmadik csoportból ketten előzték meg a franciát: saját csapattársa, Sebasien Buemi, valamint egy másik francia, Jean-Eric Vergne.
Az utolsó ötös aztán már nem tudott beleszólni a legjobb helyezések sorsába: Vergne csapattársa, Sam Bird csak 9. lett, megelőzve Jerome d’Ambrosiót, aki a falat is érintőre vette gyorsköre során.
A superpole-ra az első öt helyezett Buemi, Vergne, Prost, Heidfeld, di Grassi jutott be, ahol például a WTCC rendszeréhez hasonlóan, fordított sorrendben egymás után futhattak egy-egy kört.
Di Grassi volt az első kihajtó, de az 1-es kanyarban elfékezte magát, ez a hiba pedig elég volt ahhoz, hogy az utána következő Heidfeld könnyedén elé kerüljön a tabellán. Prost aztán a német idején is héttizedet faragott sárga-kék Renault-jával, kihasználva a pálya minden centiméterét. Vergne érkezésével aztán újabb hibát láthattunk, a francia már az első kanyarban csúnyán elfékezte a DS Virgint, be sem tudta venni a kanyart, így ki is húzta magát a pole-ért folyó harcból. „Tudni akarom, mi a fene van ezekkel a fékekkel” - szólt csapatához a rádión Vergne.
Az utolsóként érkező Buemi leggyorsabb részidővel rendelkezett az első szektorban, de rögtön utána hibázott is, így a célba érkezéséig kérdéses, volt, hogy képes lesz-e felülmúlni csapattársát. Végül sikerült neki, nem is kicsi, majdnem háromtizedes különbséggel, így megszerezte a pole-pozíciót a ma közép-európai idő szerint 10 órakor startoló futamra. Prost lett a második, így az e.dams Renault képében a Formula-E rövid történetében először sajátította ki egy csapat az első rajtsort.
Érdekes következtetéseket lehet levonni a rajtrács hátsó részére pillantva is: itt tanyázik az a két csapat, amelyek az első szezonban használt motort és váltót használják, vagyis az Aguri, akik önszántukból, és az Andretti, akik kényszerből, saját rendszerük működésképtelensége miatt tartottak ki a McLaren által kifejlesztett egység mellett. Rajtuk kívül a China Racing versenyzői kerültek még a leglassabb hatos közé, akiknek láthatóan nem sikerült olyan jól a hétvégére való felkészülés, mint riválisaiknak.
Az F1-es világbajnok Jacques Villeneuve a 12. helyre kvalifikált első FE-hétvégéjén, miközben venturis csapattársa, Stephane Sarrazin a 6. lett.
Az időmérő végeredménye:
Versenyző | Csapat | Csoport | Superpole | |
1 | Sebastien Buemi | Renault e.Dams | 1:37.488 | 1:37.297 |
2 | Nicolas Prost | Renault e.Dams | 1:38.206 | 1:37.581 |
3 | Nick Heidfeld | Mahindra | 1:38.512 | 1:38.339 |
4 | Lucas di Grassi | ABT Audi Sport | 1:38.519 | 1:39.539 |
5 | Jean-Eric Vergne | DS Virgin | 1:38.028 | 2:21.284 |
6 | Stephane Sarrazin | Venturi | 1:38.645 | |
7 | Bruno Senna | Mahindra | 1:38.761 | |
8 | Loic Duval | Dragon | 1:38.859 | |
9 | Sam Bird | DS Virgin | 1:38.884 | |
10 | Jerome d'Ambrosio | Dragon | 1:39.058 | |
11 | Daniel Abt | ABT Audi Sport | 1:39.220 | |
12 | Jacques Villeneuve | Venturi | 1:39.665 | |
13 | Robin Frijns | Andretti | 1:39.672 | |
14 | Simona de Silvestro | Andretti | 1:39.681 | |
15 | Oliver Turvey | NEXTEV TCR | 1:39.734 | |
16 | Antonio Felix da Costa | Team Aguri | 1:40.295 | |
17 | Nathanael Berthon | Team Aguri | 1:40.386 | |
18 | Nelson Piquet Jr. | NEXTEV TCR | 1:40.638 |