A karosszériát illetően még a 2015/2016-os szezonban is mind a tíz csapat ugyanazt az egyforma vázat használja, mint a kezdetekkor, ám a borítás alatt tapasztalt eltérések nagyobbak, mint azt sejthettük volna.
A csapatok, illetve a velük szövetségre lépett gyártók az új szezonra saját elektromotort, váltót és átalakítót építhettek, ehhez pedig olyannyira szabadkezet kaptak, hogy még a sebességfokozatok, sőt, az autóba kerülő motorok számát sem korlátozzák. Így fordulhat elő, hogy három csapat, a Virgin, a China és az e.dams autóit két elektromotor hajtja meg, kettőjük esetében pedig azok egyetlen sebességi fokozaton működnek majd, tehát nincs szükség sebességváltásokra sem.
A többiek kitartottak az egyetlen motor mellett, de a sebességek száma az ő esetükben is eltér. Egyedül az Aguri nem fejlesztett új egységet, ők maradtak a McLaren által készített tavalyi ötsebességes motornál - meglátásuk szerint ugyanis, mivel a motor által leadható maximális teljesítményt továbbra is korlátozzák (versenyen 170 kW, időmérőn 200 kW), nem szerezhető különösebb előny új egységek kifejlesztésével. A tesztek után aztán az Andretti is visszatért a tavalyi egységhez, miután képtelenek voltak kiküszöbölni az új hajtáslánc problémáit.
Mások azonban nem így gondolkodnak, szerintük a határok fokozatos kitolása és az autócserék várható 2018-as megszűnése tudatában fontos, hogy a megfelelő alapokkal rendelkezzenek a technológia hatékony továbbfejlesztéséhez.
A számos eltérő koncepciót látva azonban egy dolog biztos: a csapatok és a gyártók még maguk is sötétben tapogatóznak azt illetően, hogy melyik a helyes irány az elektromos autóversenyzés jövője szempontjából. A résztvevők a különböző elgondolások mentén próbálnak egyensúlyozni a jobb súlyeloszlás, a nagyobb nyomaték és a jobb hűtés között - hogy mire érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni, az bizonyára majd csak a szezon tapasztalatai után fog körvonalazódni.
Alább látható, hogy a tíz csapat és a melléjük társuló hét gyártó milyen úton indultak el a motorok és a sebességfokozatok számát illetően. Az Aguri és az Andretti tehát még az első szezon erőforrását használja, a Dragon a Venturitól vásárolja a hajtásláncot, a Trulli GP oldalán álló Motomatica egységének paraméterei pedig még nem ismertek, mivel azt technikai problémák miatt még nem is tesztelték.
Motor | Fokozat | |
Audi Sport Abt | 1 | 3 |
Andretti | 1 | 5 |
Dragon | 1 | 4 |
DS Virgin | 2 | 1 |
Mahindra | 1 | 4 |
China | 2 | 1 |
Renault e.dams | 2 | 2 |
Aguri | 1 | 5 |
Venturi | 1 | 4 |
Trulli | ? | ? |