A kanadai pilóta érdeklődése az elektromos sorozat iránt már nem számított titoknak, hiszen köztudott volt, hogy nemrég egy teszten is részt vett a csapattal a Paul Ricardon, ahol már az új, a Venturi Automobiles által gyártott saját elektromotort szerelték bele az autóba.
Ez az egyetlen teszt is elég volt ahhoz, hogy a felek megállapodjanak a folytatásban, így Villeneuve, aki legutóbb 2005-ben a Formula-1-ben teljesített egy egész szezont, ám azóta is rengeteg különféle kategóriában kipróbálta magát, most ismét egy komoly projektbe vág bele.
„Már 10 éve nem vezettem ilyen pályán együléses autót, de olyan ez, mint a biciklizés: az ember sohasem felejti el” - mondta a szerződésének bejelentésekor Villeneuve. „Nagy örömöt éreztem. Kiváló a légkör a Venturinál, és a csapat egyik mérnöke egészen véletlenül olyasvalaki, akivel már együtt dolgoztam a karrierem kezdetén. Izgatott voltam a teszt előtt, de minden remekül ment. Az előző szezonban akármikor találkoztam egy Formula-E versenyzővel, mind azt mondták, hogy ez egy rendkívül érdekes bajnokság.”
„Jó pár év után most először fogok részt venni egy teljes szezonban. Már nagyon várom a startot, mivel a Venturinál kiváló hangulatot tapasztaltam, ennek pedig hatalmas szerepe lesz. Stephane Sarrazint is jól ismerem, vele megbízunk egymásban.”
A csapat ugyanis azt is bejelentette, hogy Sarrazint megtartják a második szezonra, ami pedig azt jelenti, hogy Nick Heidfeld került ki a körforgásból, bár a német a hírek szerint maga döntött a távozás felől.
A 44 éves Villeneuve és a 39 éves Sarrazin révén a Venturi szinte biztosan a mezőny legidősebb pilótapárosával fog rendelkezni, ám komoly fegyverténynek számít a csapat, és az egész Formula-E számára, hogy már a második szezonra egy korábbi F1-es világbajnok is csatlakozott az első évada során magának nagy elismerést kivívó elektromos sorozathoz.
A széria hivatalos tesztidőszaka augusztus 10-én kezdődik Doningtonban, majd a szezon október 17-én indul Pekingben.