A tavaly indult, és jelenleg első szezonját futó Formula-E mezőnye most ugyan még egyenautókkal versenyez, ám a széria koncepciója szerint évről évre egyre nagyobb szabadságot kapnak majd a csapatok, így lehetővé téve új partnerek és autómárkák beáramlását a sportba. A 2015/2016-os szezonra már nyolc gyártót regisztráltak, akik egy-két csapattal együttműködve saját elektromotort, átalakítót és váltót építhetnek.
Egyelőre két autógyártó kötelezte el magát a sorozat mellett, a már idén is névadóként szereplő Renault az e.dams, az Audi pedig az ABT csapattal áll partnerségben, de egyre több jel mutat afelé, hogy ez a felhozatal akár már a következő szezontól, azaz idén a Citroennel bővülhet.
A lépés mögötti kulcsember Carlos Tavares lehet, aki korábban a Renault vezetőségének tagjaként nagy szerepet játszott abban is, hogy a francia márkát összehozza a Formula-E-vel. A portugál üzletember tavaly váltott és a Peugeot-t, a Citroent és a DS-t egyesítő PSA Csoporthoz csatlakozott, így minden bizonnyal nem véletlen, hogy most ezt a márkát is az elektromos széria felé tereli.
A Citroen a hírek szerint a Virgin partnere lenne, ebben pedig szintén benne van Tavares keze, hiszen a csapatot a korábban a Renault által irányított F1-es Lotus istálló személyzete segíti. A szálak tehát összeérnek, az érdeklődést pedig a Citroen Racing vezetője, Yves Matton sem tagadja.
„Nemrég volt egy hír az újságokban arról, hogy Tavares szerint a PSA Csoport érdeklődik a Formula-E iránt. Jelenleg is próbáljuk megtalálni, hogy melyik szakág illeszkedne a legjobban a márkáinkhoz. A Formula-E is egy ilyen lehetőség, de még semmiről nem döntöttünk” - mondta erről Matton.
A Virginnél szintén rébuszokban beszéltek és nem neveztek meg konkrétumokat, de az Autosport értesülései szerint biztosra vehető, hogy a két fél már forral valamit a háttérben.