Augusztusban Jamie Chadwick bajnoki címszerzésével véget ért a formulaautózás új, női tehetségkutatója, és ezúttal az időbőséggel rendelkező szervezők nagyon hamar elkezdték összeállítani a mezőnyt a következő, 2020-as szezonra. Már a jövő héten, szeptember 16-18. között megtartják a spanyolországi Almeriában azt a tesztet az új jelentkezők számára, amely után eldöntik, hány újonc kapja meg jövőre a versenyzési lehetőséget az idén a tabella alsó részén végzők kárára.
A második szezonra is húsz versenyzőt keresnek, de csak nyolc ülés kiadó, hiszen az idei szezon első tizenkét helyezettje automatikus részvételi jogot kap. Persze nem biztos, hogy mindenki élni is fog ezzel közülük – Chadwick már a szezonzárón a formula.hu kérdésére sem tagadta, hogy a továbblépésen gondolkodik, Monzában pedig Claire Williams elhintette, hogy a csapat által felkarolt pilótahölgy egy F3-as teszt miatt érkezik meg csak szombaton a pályára. Ha ő végül nem nevez a W Seriesbe, azzal alighanem megnő az elérhető szabad helyek száma.
A felvételi folyamat ezúttal kicsit máshogy zajlik, mint télen, amikor egy többnapos intenzív tréningre „zártak össze” nagyjából 60 versenyzőt. Most a körülbelül 40 új jelentkező közül (akik között olyanok is voltak, akik az előző válogatón lecsúsztak az ülésről) 12-t közvetlenül meghívtak az almeriai tesztre, egy másik csoportnak pedig egy szimulátoros felmérőn kellett részt vennie. Közülük még a két legjobban szereplőt választották ki, így alakult ki annak a 14 hölgynek a listája, akik a jövő héten tesztelnek, és akik közül néhányan biztosan ott lesznek az új szezon rajtrácsán. A már biztos maradók közül Beitske Visser és Miki Koyama is jelen lesz a helyszínen, de csak azért, hogy a Tatuus F3-as autókkal viszonyítási szintidőt fussanak a többiek számára.
A lista tagjai közül a legismertebb, és egyben a legmeglepőbb is a brit Katherine Legge neve. A 39 éves versenyző számos különböző élvonalbeli sorozatban megfordult már: három évig volt a DTM mezőnyének tagja, versenyzett a ChampCarban és az IndyCarban, ott volt a Formula-E kezdeteinél, az elmúlt hat évet pedig a WeatherTech SportsCar Championshipben töltötte, ahol tavaly év végén második lett a GT Daytona kategóriában.
A nevezők között ott van még például a spanyol F4-ben futamot nyerő Belen Garcia, az első szezonba meglepetésre nem beválogatott korábbi F1600-bajnok Ayla Agren, a Grand Tour tesztpilótájaként is ténykedő Abbie Eaton, és az idei Le Mans-i 24 órás teljes női felállásának egyik tagja, Michelle Gatting is.
A David Coultharddal és Dave Ryannel felálló vezetőség az új jelentkezők teszteredményeit összeveti majd az első szezonból garantált hellyel nem rendelkező nyolc versenyző – köztük Keszthelyi Vivien – már ismert adataival, és ez alapján állítják össze a végleges mezőnyt az új szezonra, amelynek versenynaptára még nem ismert, de az már biztos, hogy a pénzjutalom mellett szuperlicenszpontokat is fognak kapni a legjobbak.
"Túl sok jelentkezőnk van, és nem tudtuk mindenkinek megadni ugyanazt a lehetőséget a bizonyításra. Valahogyan szűrnünk kellett közöttük, próbálva megtalálni, hogy kikben rejtőzhet a legnagyobb potenciál a továbbiakra nézve. Azt is mondhatjuk, hogy egy kicsit a saját sikerünk áldozatává váltunk" - mondta a kicsit zavaros felvételi folyamatról Ryan az Autosportnak.
Biztos hellyel rendelkezők: | Bizonytalan sorsúak: | Új jelentkezők: |
Jamie Chadwick | Caitlin Wood | Abbie Eaton |
Beitske Visser | Gosia Rdest | Abbie Munro |
Alice Powell | Naomi Schiff | Anna Inotsume |
Marta Garcia | Esmee Hawkey | Ayla Agren |
Emma Kimilainen | Keszthelyi Vivien | Belen Garcia |
Fabienne Wohlwend | Megan Gilkes | Bruna Tomaselli |
Miki Koyama | Sarah Bovy | Chelsea Herbert |
Sarah Moore | Shea Holbrook | Courtney Crone |
Vicky Piria | Gabriela Jilkova | |
Tasmin Pepper | Hannah Grisham | |
Sabre Cook | Irina Sidorkova | |
Jessica Hawkins | Katherine Legge | |
Michelle Gatting | ||
Nerea Marti |