DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

Piastri: Jobban fáj ez, mint a vegasi kizárás

Ott egy negyedik helyet, Katarban viszont egy győzelmet bukott el az ausztrál, aki egyből tudta, hogy rossz lóra tehettek a stratégiával.

A Las Vegas-i kizárásnál is jobban fáj Oscar Piastrinak, hogy a McLaren taktikai melléfogása miatt elbukta a győzelmet az F1-es Katari Nagydíjon – igaz, azt azért hangsúlyozta, hogy ez még nem a világ vége.

Piastri az egész lusaili hétvégén roppant magabiztosan vezetett, a futamig behúzott minden tétre menő eseményt, ami nagy fordulat volt a korábbi vb-éllovas előző hetekben látott formájához képest.

piastri-mclaren-katar-f1-2



A versenyen is eljött a rajtnál az élen, a McLaren azonban a hetedik körben érkező biztonsági autós fázis alatt sem őt, sem Lando Norrist nem hívta kerékcserére, szemben az egész mezőnnyel, ami egyértelmű stratégiai baklövésnek bizonyult, az ausztrál nem tudta levadászni az így a győzelmet megöröklő Max Verstappent.

Nem csoda, hogy Piastri frusztrált volt a leintést követően – a dobogós sajtótájékoztatón így felelt a frusztráció szintjét firtató kérdésre:

„Eléggé magas – és ez sokat elmond annak fényében, milyen volt az utolsó néhány versenyem. De egyértelmű, hogy ma nem cselekedtünk helyesen, amiért kár, hiszen az egész hétvége nagyon-nagyon jól alakult. Nagyon erős volt a tempónk. Úgy éreztem, jól vezetek. Úgyhogy meglehetősen fájdalmas ez.”

A McLaren-pilóta elmondta, hogy ez a hiba még jobban fáj neki, mint a vegasi dupla kizárásuk: „Úgy gondolom, személyes szinten úgy érzem, most egy győzelmet buktam el. Vegasban meg egy negyedik helyet. Nyilván a csapat számára egy igen fájdalmas hétvége volt az. De igen, azt hiszem, személy szerint nekem ez jobban fáj.”

piastri-mclaren-katar-f1-1

Bízott a csapatban, de rögtön tudja, hogy baj van

Piastri a rosszul elsült taktikai döntéshez vezető utat is felelevenítette: „Azt kérdeztem, mit csinálunk, mert közeledtük a bokszbejárathoz, és még nem hívtak. Ha nem kapsz egyből hívást, amikor bejön a biztonsági autó, akkor világos, hogy valószínűleg valamiféle egyeztetés zajlik.”

„És ebben a helyzetben bízol a csapatban, hiszen nekik több információjuk, mint az autóban ülő versenyzőnek a különbségekről és hasonlókról. Úgyhogy ebben a helyzetben bíznod kell a csapat döntésében” – hangsúlyozta a versenyző, aki viszont rögtön érezte, hogy bajba kerültek:

„Amikor mondták nekem, hogy mindenki kiállt a bokszba rajtam, Landón és Oconon kívül, aztán Ocon a következő körben kiment, tudtam, hogy bajban lehetünk. Szóval egyértelműen át kell néznünk néhány dolgot” – húzta alá Piastri, hozzátéve, hogy ez azért nem a világ vége, csak közvetlenül a futam után fájdalmas még.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: