DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 18. csütörtök
F1

Verstappen nyerte az F1-es Katari Nagydíjat, nyitott maradt a vb-harc

A McLaren nem állt ki a korai biztonsági autós fázis során, egy kerékcsere pluszban Piastri elbukta a győzelmet: a négyszeres világbajnok 12 ponttal Norris mögött megy az F1-es szezonzáróra.

Max Verstappen a harmadik rajtkockából indulva megnyerte a Katari Nagydíjat – Lando Norrist már a rajtnál letudta, de a győzelem sorsa végül a stratégián múlt: a Red Bull és mögötte a mezőny nagy többsége kiállt a 7. körös biztonsági autót követően, a McLarenek viszont kint maradtak. Verstappen egy kiállás előnybe került a két McLarenhez képest: Oscar Piastrinak nem volt esélye levadászni a végén, a hétvégét addig uraló ausztrál csak másodikként ért célba a nagydíjon.

Meglepetésemberként az első kiállás során pozíciókat nyerő, majd Norris második kiállásából is profitáló Carlos Sainz szerezte az utolsó dobogós pozíciót, Baku után másodszor állt a dobogóra.



 

Norris az utolsó körben megelőzte Kimi Antonellit, így végül mentett egy negyedik helyet: a bajnokságban 12 pont maradt előnyéből Verstappen és 16 egység Piastri előtt.

George Russell hatodikként végzett, mögötte Fernando Alonso, Charles Leclerc, Liam Lawson és Yuki Tsunoda szerzett pontokat, Lewis Hamilton a 12. helyen zárva Katarban lemaradt a pontszerzésről.

Négyen estek ki a Katari Nagydíjról: Nico Hülkenberg, aki Pierre Gaslyval ütközött a 7. körben, és előidézte a futam történetét író biztonsági autót, Oliver Bearman, aki a bokszból veszélyesen kiengedett autó miatt korábban tíz másodperces stop&go büntetést is kapott, a hatodik helyről utolsó körökben defektet kapó Isack Hadjar, valamint a végén szintén kiálló Lance Stroll.

Rajt, biztonsági autó a 7. körben, eltérő McLaren-taktika – a futam kulcspillanatai

Míg a pole-pozíciós Oscar Piastri megőrizte a vezetést a rajtnál, a harmadik rajtkockából Max Verstappen egy erős indulással az első kanyarban simán fordult Lando Norris előtt – a bajnoki éllovas jött ki legkedvezőtlenebbül a startból. Esteban Ocon kiugrásért öt másodperces időbüntetést kapott, hátrébb a 17. helyről pedig Lewis Hamilton a lágy abroncson javított pozíciókat.

A 7. körben jött az első baleset és biztonsági autós fázis. Nico Hülkenberg, aki DRS-sel előzte Charles Leclerc Ferrariját a tizedik helyért, majd az újabb pozícióért Pierre Gaslyt támadta az egyes kanyarban kívülről, de összeakadt a két autó, a Sauber a kavicságyba forgott.

A biztonsági autó mögött kerékcserére jött a mezőny, kivéve a két McLarent, ami a 25 körös limit miatt érdekes helyzetet szült: akik ekkor cseréltek, már csak egyetlen kiállással voltak adósak, de azt szigorúan a 32. körben kellett teljesíteniük, hogy az 57 körös táv végéig ne kelljen harmadszor is jönniük. A McLareneknek hamarabb, a 25. körig jönniük kellett, majd később még egyszer, de az időzítéssel taktikázhattak. Piastri, Norris és a már cserélő Verstappen volt az első három sorrendje, mögöttük a kettős kiállásokból profitáló Sainz negyedik helyen állt.

Piastri a 24. körben állt ki az újabb szett közepes abroncsért, a bokszból visszatérve fontos küldetést teljesítve az ötödik helyre jött vissza Alonso elé. Egy körrel később Norrisnak is sikerült a spanyol előtti pozícióba visszatérnie.

Piastri harmadik helyre jött vissza, Norris ötödik volt, mikor a 32. körben jött az özönvíz, és 15 versenyző letudta második kiállását. A két McLaren visszakerült az élre, de Verstappen hátránya ezen a ponton még csak nyolc másodpercet tett ki, innen kellett kiállásnyinál kisebb különbséget megőriznie a végéig.

Az ausztrál a 43. körben állt ki második cseréjére, amely során keményeket kapott: 15 kör alatt kellett volna 16 másodpercet ledolgoznia Verstappenhez képest – csak töredékét sikerült a végéig. Norris, aki időközben majdnem megforgott és a rázókövön megsérült autója, az ötödik helyre tért vissza, innen kellett volna felzárkóznia a dobogóra, Antonelli és a harmadik helyen haladó Sainz elé.

Élő közvetítésünkben még részletesebben taglaltuk az esti eseményeket.

A Katari Nagydíj eredménye:

  Versenyző Csapat Idő/hátrány
1 Max Verstappen Red Bull Racing 1:24:38.241
2 Oscar Piastri McLaren +7.995
3 Carlos Sainz Williams +22.665
4 Lando Norris McLaren +23.315
5 Kimi Antonelli Mercedes +28.317
6 George Russell Mercedes +48.599
7 Fernando Alonso Aston Martin +54.045
8 Charles Leclerc Ferrari +56.785
9 Liam Lawson Racing Bulls +60.073
10 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +61.770
11 Alexander Albon Williams +66.931
12 Lewis Hamilton Ferrari +77.730
13 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +84.812
14 Franco Colapinto Alpine +1 kör
15 Esteban Ocon Haas F1 Team +1 kör
16 Pierre Gasly Alpine +1 kör
17 Lance Stroll Aston Martin DNF
18 Isack Hadjar Racing Bulls DNF
  Oliver Bearman Haas F1 Team DNF
  Nico Hulkenberg Kick Sauber DNF
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: