Max Verstappen a harmadik rajtkockából indulva megnyerte a Katari Nagydíjat – Lando Norrist már a rajtnál letudta, de a győzelem sorsa végül a stratégián múlt: a Red Bull és mögötte a mezőny nagy többsége kiállt a 7. körös biztonsági autót követően, a McLarenek viszont kint maradtak. Verstappen egy kiállás előnybe került a két McLarenhez képest: Oscar Piastrinak nem volt esélye levadászni a végén, a hétvégét addig uraló ausztrál csak másodikként ért célba a nagydíjon.
Meglepetésemberként az első kiállás során pozíciókat nyerő, majd Norris második kiállásából is profitáló Carlos Sainz szerezte az utolsó dobogós pozíciót, Baku után másodszor állt a dobogóra.

Norris az utolsó körben megelőzte Kimi Antonellit, így végül mentett egy negyedik helyet: a bajnokságban 12 pont maradt előnyéből Verstappen és 16 egység Piastri előtt.
George Russell hatodikként végzett, mögötte Fernando Alonso, Charles Leclerc, Liam Lawson és Yuki Tsunoda szerzett pontokat, Lewis Hamilton a 12. helyen zárva Katarban lemaradt a pontszerzésről.
Négyen estek ki a Katari Nagydíjról: Nico Hülkenberg, aki Pierre Gaslyval ütközött a 7. körben, és előidézte a futam történetét író biztonsági autót, Oliver Bearman, aki a bokszból veszélyesen kiengedett autó miatt korábban tíz másodperces stop&go büntetést is kapott, a hatodik helyről utolsó körökben defektet kapó Isack Hadjar, valamint a végén szintén kiálló Lance Stroll.
Rajt, biztonsági autó a 7. körben, eltérő McLaren-taktika – a futam kulcspillanatai
Míg a pole-pozíciós Oscar Piastri megőrizte a vezetést a rajtnál, a harmadik rajtkockából Max Verstappen egy erős indulással az első kanyarban simán fordult Lando Norris előtt – a bajnoki éllovas jött ki legkedvezőtlenebbül a startból. Esteban Ocon kiugrásért öt másodperces időbüntetést kapott, hátrébb a 17. helyről pedig Lewis Hamilton a lágy abroncson javított pozíciókat.
A 7. körben jött az első baleset és biztonsági autós fázis. Nico Hülkenberg, aki DRS-sel előzte Charles Leclerc Ferrariját a tizedik helyért, majd az újabb pozícióért Pierre Gaslyt támadta az egyes kanyarban kívülről, de összeakadt a két autó, a Sauber a kavicságyba forgott.

A biztonsági autó mögött kerékcserére jött a mezőny, kivéve a két McLarent, ami a 25 körös limit miatt érdekes helyzetet szült: akik ekkor cseréltek, már csak egyetlen kiállással voltak adósak, de azt szigorúan a 32. körben kellett teljesíteniük, hogy az 57 körös táv végéig ne kelljen harmadszor is jönniük. A McLareneknek hamarabb, a 25. körig jönniük kellett, majd később még egyszer, de az időzítéssel taktikázhattak. Piastri, Norris és a már cserélő Verstappen volt az első három sorrendje, mögöttük a kettős kiállásokból profitáló Sainz negyedik helyen állt.
Piastri a 24. körben állt ki az újabb szett közepes abroncsért, a bokszból visszatérve fontos küldetést teljesítve az ötödik helyre jött vissza Alonso elé. Egy körrel később Norrisnak is sikerült a spanyol előtti pozícióba visszatérnie.

Piastri harmadik helyre jött vissza, Norris ötödik volt, mikor a 32. körben jött az özönvíz, és 15 versenyző letudta második kiállását. A két McLaren visszakerült az élre, de Verstappen hátránya ezen a ponton még csak nyolc másodpercet tett ki, innen kellett kiállásnyinál kisebb különbséget megőriznie a végéig.
Az ausztrál a 43. körben állt ki második cseréjére, amely során keményeket kapott: 15 kör alatt kellett volna 16 másodpercet ledolgoznia Verstappenhez képest – csak töredékét sikerült a végéig. Norris, aki időközben majdnem megforgott és a rázókövön megsérült autója, az ötödik helyre tért vissza, innen kellett volna felzárkóznia a dobogóra, Antonelli és a harmadik helyen haladó Sainz elé.
Élő közvetítésünkben még részletesebben taglaltuk az esti eseményeket.
A Katari Nagydíj eredménye:
| Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
| 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:24:38.241 |
| 2 | Oscar Piastri | McLaren | +7.995 |
| 3 | Carlos Sainz | Williams | +22.665 |
| 4 | Lando Norris | McLaren | +23.315 |
| 5 | Kimi Antonelli | Mercedes | +28.317 |
| 6 | George Russell | Mercedes | +48.599 |
| 7 | Fernando Alonso | Aston Martin | +54.045 |
| 8 | Charles Leclerc | Ferrari | +56.785 |
| 9 | Liam Lawson | Racing Bulls | +60.073 |
| 10 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +61.770 |
| 11 | Alexander Albon | Williams | +66.931 |
| 12 | Lewis Hamilton | Ferrari | +77.730 |
| 13 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | +84.812 |
| 14 | Franco Colapinto | Alpine | +1 kör |
| 15 | Esteban Ocon | Haas F1 Team | +1 kör |
| 16 | Pierre Gasly | Alpine | +1 kör |
| 17 | Lance Stroll | Aston Martin | DNF |
| 18 | Isack Hadjar | Racing Bulls | DNF |
| Oliver Bearman | Haas F1 Team | DNF | |
| Nico Hulkenberg | Kick Sauber | DNF |