Katar a híresen gumigyilkos pályák közé tartozik, a mostani versenyhétvégén pedig már többször világossá vált, hogy a pályaszéli kavicságyak kifejezetten nagy problémát jelenthetnek a versenyhétvége során. A pályaelhagyások következtében az útra verődő éles kavicsok miatt megsérülhetnek az abroncsok, ez pedig akár nagy tempónál jelentkező defekteket is eredményezhet, kifejezetten nagy veszélyt jelentve a pilótákra. Erről beszélt a gumigyártó Pirelli főmérnöke pénteken.
„Több vágást is felfedeztünk a futófelületeken, az autók minden sarka érintett volt” – magyarázta Simone Berra, a Pirelli főmérnöke.
„Ez elsősorban a pályán lévő kavicságyakkal magyarázható. A tavalyi évhez képest három-négy új sávot is hozzáadtak a pályához, a versenyzők pedig felhordják az ideális ívre a kavicsot, amikor a határaikat feszegetik. Elég sok mély, kavicsok által okozott vágást találtunk, némelyek rendkívül mélyek voltak.”
Lando gave it everything in a bid to snatch #F1Sprint pole #F1 #QatarGP pic.twitter.com/UiaEiA82Ma
— Formula 1 (@F1) November 28, 2025
„Úgy tűnik, elég élesek az itteni kavicsok, hiszen nagyon könnyedén okoztak ilyen vágásokat. Egyszerűen élesebbnek tűnnek, mint más pályákon.”
„Láttam pár vágást, ami elérte egészen a gumi belső szerkezetét. Szerencsére nem vágták el a belső zsinórokat, de ha folyamatosan ilyen hatásnak van kitéve a szerkezet és folyton átmennek a kavicsokon, akkor elég nagy a defekt veszélye.”

Berra elmondása szerint egyelőre nem aggódnak különösebben a jelenség miatt, de a Pirelli és az FIA kifejezett figyelmet fordít a helyzetre, hogy elkerüljék az esetleges problémákat a versenyek során.
„Az időmérőn és a sprintidőmérőn a versenyzők sokkal inkább feszegetik a határokat, mint a futamon és a sprintfutamon. A versenyek során többet maradnak a pályán, úgyhogy ott talán kevésbé ad okot az aggodalomra, de mindenképpen monitorozni fogjuk ezt az ügyet.”
„Jelenleg nem aggódunk emiatt, de muszáj figyelembe vennünk a lehetséges következményeket a sprinten és a nagydíjon, ha esetleg problémák adódnának a gumikkal, és defektek jelentkeznének. Az FIA természetesen megfigyeli a helyzetet, és ha kell, piros zászlóval vagy biztonsági autóval fogja megszakítani a versenyt, hogy letakarítsák a pályát” – nyilatkozta.