DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

Mekies elismerte: visszafelé sültek el a „merész” változtatások

Ezt kellett tenniük, ha a közvetlen üldözőbolyban akartak csatázni, de ellenkező hatást értek el – ismerte el a dupla Q1-es kiesés után a Red Bull F1-es főnöke.

Drasztikusan hozzányúltak a beállításokhoz az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj időmérője előtt Max Verstappennél, de ez épp visszafelé sült el, ezzel magyarázható a holland 16. rajthelye – erősítette meg Laurent Mekies.

A Red Bull részéről már a negyedik helyet hozó sprintet követően jelezték, hogy kísérletezni fognak a beállításokkal, hogy jobb esélyt adjanak maguknak arra, hogy Verstappen legalább a Mercedesekkel felvehesse a versenyt Interlagosban.

verstappen-q1-redbull-brazil



Ez olyannyira félrement, hogy a holland már a Q1-ben kiesett, csupán 16. lett, ráadásul Yuki Tsunoda 19. pozíciójával együtt ez azt jelentette, hogy az energiaitalosok 2006 óta (!) először veszítették el mindkét autójukat az időmérő első felvonásában.

A néhány hónapja kinevezett új csapatfőnök nem tagadta, hogy rosszul sültek el a módosítások: „Nyilvánvalóan senki számított ilyesmire” – nyilatkozta Mekies a Sky Sports F1 kamerái előtt.

„Elégedetlenek voltunk az autóval, amióta csak megérkeztünk ide, hallhatta mindenki a küszködésünket a szabadedzésen, a sprintidőmérőn és a sprintfutamon. Olyan pontra jutottunk, ahol nem tudtunk a győzelemért harcolni, de az azt követő csoporttal igen”

verstappen-q1-redbull-brazil-2

„És mondhatjuk, hogy kicsivel több kockázatot vállaltunk az időmérő után, hogy meglássuk, jobb helyzetbe tudjuk-e hozni az autót, és nyilvánvaló, hogy az ellenkezője sikerült. Úgyhogy itt tartunk. Olykor megfizetjük az árát, ha kockáztatunk, nem alakulhat mindig jól számodra. Fájdalmas, de tanulhatunk belőle és fejlődhetünk.”

Mekies azonban a történtek ellenére sem bánta meg, hogy rizikóztak, és hangsúlyozta, hogy tényleg komoly változtatásokat eszközöltek: „Valóban vállaltunk némi kockázatot, tényleg jelentősen változtattunk az autón, mert ez az a fajta rizikó, amelyet be kell vállalnod, ha esélyt akarsz magadnak adni arra, hogy olyan tartományba juttasd vissza az autót, amellyel valami nagyobbért szállhatsz harcba, mint ma délelőtt.”

„Ez az ellenkező irányba sült el, és most itt vagyunk. De nem nevezném ezt finomhangolásnak, merész változtatások voltak, de régóta merész a hozzáállásunk: mi így versenyzünk, és ez néha fáj.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: