Jacques Villeneuve szerint Oscar Piastri elkényelmesedett attól, hogy erősen kezdte a szezont és vezette a Formula-1-es világbajnokságot, és amikor Lando Norris szintet lépett és Max Verstappen is elkezdett újra nyerni, ő nem tudta ezt lekövetni, mert már elérte a határait.
Piastri a szaúdi forduló óta állt a vb-tabella élén, ám az utóbbi hetek haloványabb formája után immár egypontos hátrányba került mclarenes csapattársával, Lando Norrisszal szemben – ráadásul a wokingiak két pilótához Verstappen is egyre közelebb ér.

Ez Villeneuve szerint annak köszönhető, hogy az ausztrál talán elbízhatta magát a korai lendület után, miközben ő már elérte a határait, így nem tudott reagálni eddig Norris feljavulására. Piastri hanyatló teljesítményéről az 1997-es F1-es világbajnok a Sky Sports F1 Show című podcastjában ismertette a véleményét:
„Minden sportban láthatjuk ezt. Vannak csapatok, akik átlagos szezont futnak, aztán ahogy egyre közeledünk a döntőhöz, a rájátszáshoz, hirtelen ők lesznek a legjobbak. Miért? Átlagos idényt teljesítettek. Azok a csapatok pedig, akik addig minden meccset megnyertek, összeomlanak olyankor. Folyamatosan megtörténik ez.”
„Nem teljesített túl fantasztikusan Lando a szezon korai szakaszában. Nem azt a Landót láthattuk, mint az előző év végén. És azt mondtuk, hogy ’oh, ez azért van, mert Piastri szintet lépett: már Lando tempóját hozza, sőt gyorsabb’. De tényleg Piastri lépett előre vagy egyszerűen csak Lando nem volt formában?”
„Folyamatosan mondta, hogy nem érzi annyira komfortosan magát az autóban. És talán ez tette kissé elégedetté Piastrit. Ha csak a csapattársad ellen kell harcolnod, talán nem feszegeted annyira a határokat az utolsó tizedmásodpercig.”

„Hirtelen megérkeztünk Bakuba, Max pedig mindent megnyert. És Lando is szintet lépett. Lando gyorsabban és jobban vezetett, mint egész idényben. És Piastri nem lépett előrébb: ő már elérte a határait. És amikor ki kell sajtolnod azt az extra két tizedet, hirtelen problémákat találsz az autóban, amelyek addig nem léteztek.”
„Ha a határokon belül vezetsz, az autó tökéletesnek érződik: könnyű vezetni, óvod a gumikat is. Aztán hirtelen néhány tizeddel gyorsabbá kell válnod, és már nem tudod úgy vezetni az autót. Minden rossz lesz, és nem tudod, miért, hiszen ugyanaz az autód. Nem fejlődött sokat, szóval nincs ok rá, hogy másképp kelljen vezetni. A Pirellik sem változnak: olykor lágyabbak, olykor nem, de ennyi. A pálya is melegebb néha, és így tovább, de ezek nem nagy különbségek.”
„Szóval a csapattársad kicsit feljavul, és ráeszmélsz, hogy te vajon hogyan fogod ezt megtenni. És hirtelen semmi sem működik. Ez beférkőzik a fejedbe, és egyre csak lassabb leszel, és olyan beállításokat próbálgatsz, amelyek nem is léteznek. Elkezdesz kételkedni a vezetésedben.”
„Megnézed az adatokat és azt mondod: ’ó, a csapattársam egy tizeddel gyorsabb abban a kanyarban, másképp kell vezetnem’, és akkor siklik félre a dolog. Emlékeztetned kell magad, hogy amit csináltál, az jó volt, csak kicsit előrébb kell lépned” – tanácsolta Villeneuve Piastrinak.