DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

FIA: Lawson nem hibás a sportbírós esetben

Bár a Szövetség belső vizsgálata még zajlik, a telemetriai adatok alapján nyilvánvaló, hogy a Racing Bulls F1-es pilótája megfelelően reagált a dupla sárga zászlóra.

Közleményben jelezte az FIA, hogy Liam Lawson nem hibás vagy felelős a vasárnapi F1-es Mexikóvárosi Nagydíj elején történt eset kapcsán, amikor sportbírók rohantak át a pályán, miközben ő éppen kanyarodott be az 1-es kanyarban.

Az ijesztő jelenetsor a Mexikóvárosi Nagydíj elején történt, amikor a start utáni incidensek törmelékeit takarították a sportbírók az első kanyarkombinációban. Lawson maga is érintett volt egy kontaktban, így az első kör végén kiállt a bokszba szerelésre, emiatt pedig a Racing Bulls pilótája a mezőnytől jócskán lemaradva érkezett meg az 1-es kanyarhoz.

lawson-f1-mexiko-2



Az új-zélandi belső kamerás felvételeiből, illetve nézőtéri videókból is jól látszik, hogy mindez rendkívül veszélyes helyzetet teremtett, ugyanis a sportbírók épp akkor szaladták át a pályán, hogy visszatérjenek a kijelölt helyükre, amikor Lawson befordult a kanyarba, így nem sokon múlt, hogy akár tragédia történjen – a rádióban konkrétan úgy fogalmazott, hogy „meg is ölhettem volna őket”.

Az FIA vizsgálatot indított a történtek miatt, az OMDAI Sport Mexico, azaz a helyi autósportos szövetség a közleményében azonban a versenyző felelősségét vetette fel: szerintük az új-zélandi nem lassított eléggé dupla sárga zászló hatálya alatt, valamint az ívének változtatásával sem reagált a „nyilvánvalóan látható” sportbírói jelenlétre.

Most talán az ezt követő felháborodásra adott ki újabb kommünikét a Nemzetközi Automobil Szövetség, amelyben arról írnak, hogy még zajlik a vizsgálat, de Lawson semmiképp sem hibáztatható a történtekért – az alábbiakban teljes egészében idézzük az FIA pénteki közleményét:

„Bár a vizsgálat még folyamatban van, elfogadjuk, hogy soha nem szeretnénk olyan helyzetet látni, amikor a sportbírók a pályán találják magukat az ott haladó autók előtt, ezért természetes, hogy egy ilyen eset aggodalmat és számos kommentárt vált ki.”

lawson-f1-mexiko-1

„Szerencsére ez az eset nem járt súlyos következményekkel, de belső vizsgálatot folytatunk, hogy pontosan megértsük, mi történt, és azonosítsuk azokat az esetleges területeket, ahol javíthatunk a procedúrákon.”

„Emiatt nyíltan és átláthatóan együttműködünk az OMDAI-val (a Mexikói Autóklub) és a Racing Bulls csapatával azzal a végső céllal, hogy elérjük közös célunkat, hogy folyamatosan javítsunk a sportunk biztonságán.”

„Mint minden súlyos incidens esetében, a teljes elemzés időbe fog telni, mivel össze kell gyűjteni és át kell tekinteni az összes releváns bizonyítékot, beleértve a különböző érintett felek több nyelven folytatott rádióforgalmát, valamint ezeknek a sokféle információknak az összehangolását. Az eredményeket a vizsgálat befejezése után tesszük közzé.”

„Az incidens telemetriai adatait elemezve megerősíthetjük, hogy a 30-as számú autó pilótája, Liam Lawson megfelelően lassított és helyesen reagált az ott lengetett dupla sárga zászlóra: korábban fékezett, mint a többi körben, és a versenytempónál jelentősen lassabban haladt át az 1-es kanyaron. Ő nem hibás ebben az incidensben.”

„Végül szeretnénk őszinte köszönetünket kifejezni az önkénteseknek és a pályabíróknak professzionális munkájukért és elkötelezettségükért: nélkülük nem tudnánk biztonságosan működtetni a sportunkat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: