Közleményben jelezte az FIA, hogy Liam Lawson nem hibás vagy felelős a vasárnapi F1-es Mexikóvárosi Nagydíj elején történt eset kapcsán, amikor sportbírók rohantak át a pályán, miközben ő éppen kanyarodott be az 1-es kanyarban.
Az ijesztő jelenetsor a Mexikóvárosi Nagydíj elején történt, amikor a start utáni incidensek törmelékeit takarították a sportbírók az első kanyarkombinációban. Lawson maga is érintett volt egy kontaktban, így az első kör végén kiállt a bokszba szerelésre, emiatt pedig a Racing Bulls pilótája a mezőnytől jócskán lemaradva érkezett meg az 1-es kanyarhoz.

Az új-zélandi belső kamerás felvételeiből, illetve nézőtéri videókból is jól látszik, hogy mindez rendkívül veszélyes helyzetet teremtett, ugyanis a sportbírók épp akkor szaladták át a pályán, hogy visszatérjenek a kijelölt helyükre, amikor Lawson befordult a kanyarba, így nem sokon múlt, hogy akár tragédia történjen – a rádióban konkrétan úgy fogalmazott, hogy „meg is ölhettem volna őket”.
Az FIA vizsgálatot indított a történtek miatt, az OMDAI Sport Mexico, azaz a helyi autósportos szövetség a közleményében azonban a versenyző felelősségét vetette fel: szerintük az új-zélandi nem lassított eléggé dupla sárga zászló hatálya alatt, valamint az ívének változtatásával sem reagált a „nyilvánvalóan látható” sportbírói jelenlétre.
Most talán az ezt követő felháborodásra adott ki újabb kommünikét a Nemzetközi Automobil Szövetség, amelyben arról írnak, hogy még zajlik a vizsgálat, de Lawson semmiképp sem hibáztatható a történtekért – az alábbiakban teljes egészében idézzük az FIA pénteki közleményét:
„Bár a vizsgálat még folyamatban van, elfogadjuk, hogy soha nem szeretnénk olyan helyzetet látni, amikor a sportbírók a pályán találják magukat az ott haladó autók előtt, ezért természetes, hogy egy ilyen eset aggodalmat és számos kommentárt vált ki.”

„Szerencsére ez az eset nem járt súlyos következményekkel, de belső vizsgálatot folytatunk, hogy pontosan megértsük, mi történt, és azonosítsuk azokat az esetleges területeket, ahol javíthatunk a procedúrákon.”
„Emiatt nyíltan és átláthatóan együttműködünk az OMDAI-val (a Mexikói Autóklub) és a Racing Bulls csapatával azzal a végső céllal, hogy elérjük közös célunkat, hogy folyamatosan javítsunk a sportunk biztonságán.”
„Mint minden súlyos incidens esetében, a teljes elemzés időbe fog telni, mivel össze kell gyűjteni és át kell tekinteni az összes releváns bizonyítékot, beleértve a különböző érintett felek több nyelven folytatott rádióforgalmát, valamint ezeknek a sokféle információknak az összehangolását. Az eredményeket a vizsgálat befejezése után tesszük közzé.”
„Az incidens telemetriai adatait elemezve megerősíthetjük, hogy a 30-as számú autó pilótája, Liam Lawson megfelelően lassított és helyesen reagált az ott lengetett dupla sárga zászlóra: korábban fékezett, mint a többi körben, és a versenytempónál jelentősen lassabban haladt át az 1-es kanyaron. Ő nem hibás ebben az incidensben.”
„Végül szeretnénk őszinte köszönetünket kifejezni az önkénteseknek és a pályabíróknak professzionális munkájukért és elkötelezettségükért: nélkülük nem tudnánk biztonságosan működtetni a sportunkat.”