DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

Lawsont hibáztatja a mexikói szövetség

Szerintük az új-zélandi pilótának kellett volna jobban lassítania és változtatnia az ívén, amikor látta, hogy sportbírók vannak a pályán.

A mexikói autósportszövetség a vizsgálatai során arra jutott, hogy Liam Lawsonnak kellett volna jobban lassítania és más íven kanyarodnia a vasárnapi Formula-1-es futam elején, amikor észlelte, hogy sportbírók vannak a pályán.

Az ijesztő jelenetsor a Mexikóvárosi Nagydíj elején történt, amikor a start utáni incidensek törmelékeit takarították a sportbírók az első kanyarkombinációban. Lawson maga is érintett volt egy kontaktban, így az első kör végén kiállt a bokszba szerelésre, emiatt pedig a Racing Bulls pilótája a mezőnytől jócskán lemaradva érkezett meg az 1-es kanyarhoz.

Az új-zélandi belső kamerás felvételeiből, illetve nézőtéri videókból is jól látszik, hogy mindez rendkívül veszélyes helyzetet teremtett, ugyanis a sportbírók épp akkor szaladták át a pályán, hogy visszatérjenek a kijelölt helyükre, amikor Lawson befordult a kanyarba, így nem sokon múlt, hogy akár tragédia történjen.

f1-lawson-mexiko-sportbirok



Lawson a rádióban úgy fogalmazott, hogy „meg is ölhettem volna őket”, és még a leintés után is hitetlenkedve nyilatkozott a történtektől. Az FIA vizsgálatot indított a történtek miatt, az OMDAI Sport Mexico, azaz a helyi autósportos szövetség a közleményében azonban a versenyző felelősségét vetette fel:

„Az autó fedélzeti kamerájának felvételét elemezve az látható, hogy Liam Lawson az 1-es kanyart megközelítve a versenyíven kezdi meg a kanyarodást, amely ponton a sportbírók jelenléte egyértelműen látható, ahogy végzik a beavatkozó műveleteket, hogy begyűjtsék a korábbi ütközés miatt ott maradt alkatrészdarabokat” – írták.

„Az autó közelsége a munkaterülethez azt mutatja, hogy a sportbírók még mindig aktívan dolgoztak a kockázatos területen, végezve a takarítást és a biztonsági műveleteket a pályán. A képek világosan mutatják, hogy Liam Lawson végig fenntartja a kormányszöget az 1-es kanyarban, nem változtatva annak nyomvonalán, még ha közben a sportbírók keresztezték is a pályát, hogy visszatérjenek a helyükre.”

„Az esemény aközben történt, hogy továbbra is zajlott a munka a területen, és azt mutatja, hogy a versenyző nem tért le az ívéről annak ellenére, hogy a sportbírók nyilvánvalóan a pályán tartózkodtak.”

Az esetről a Pitwall hétfői adásában is beszéltünk:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: