DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 15. hétfő
F1

Elismerte a Mercedes: túl sokat vártak a döntéssel

Vagy tartani kellett volna mégis a pozíciót, vagy hamarabb meghozni a döntést a helycseréről – vonták le a következtetést az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj után.

A Mercedes részéről elismerték: nem kezelték jól a pilótáik között fennálló helyzetet a vasárnapi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, ugyanis túl sokat vártak azzal, hogy helycserére kérjék Kimi Antonellit és George Russellt.

A futam középső fázisában Russell többször is, egyre ingerültebb módon jelezte a Mercedes irányába, hogy szerinte pozíciót kellene cserélniük az előtte haladó Antonellivel: úgy érezte a brit, hogy akár a dobogóra is esélyük nyílhat, ha levadásszák Oliver Bearmant.

f1-mercedes-mexiko-2



A csapat azonban sokáig ellenállt a kérésnek: Marcus Dudley, Russell mérnöke a gumik és a fékek hőmérsékletének menedzselésére és a pozíció tartására kérte a pilótát, aki azonban szintén ingerülten jelezte, hogy viszont közben ott lohol a sarkában a szerinte sokkal gyorsabb McLarenben ülő Oscar Piastri.

A 41. körben aztán mégis kötélnek állt a Mercedes, megtörtént a csere, Russell viszont nem tudta támadni Bearmant, később pedig, amikor Piastri megelőzte (Antonellit a bokszkiállások során lépte át), vissza is adta a pozíciót újonc kollégájának.

A helyzet kezelésével a Mercedesnek sikerült mindkét versenyzőjét felbosszantania, a Toto Wolffot a hétvégén helyettesítő csapatképviselő, Bradley Lord pedig az Ezüst Nyilak szokásos futamértékelő videójában Russell-lel egyetértve elismerte, hogy túl sokáig haboztak: Nagyon trükkös helyzet volt. Ott volt Kimi, aki a gumijait óvva, egy kiállást célozva vezetett pontosan azt csinálni, amit kértünk tőle” – magyarázta.

„George eközben nyilván nyomás alatt volt Piastri által, közeledett, és úgy érezte, hogy beszorult Kimi mögé, aki mindent óvatosan menedzselt, várva arra, hogy elfogyjanak Bearman abroncsai előtte és ezt kihasználhassa, vagy elévághasson, ha két kiállásra váltunk, mivel eléggé határon voltunk.”

f1-mercedes-mexiko-1

„George nyilván hátulról érkezve csökkentette a távolságot, és aztán a piszkos levegőben jobban elhasználta a gumit, miközben úgy érezte, megvan a tempója az előzéshez. Úgyhogy beletelt egy kis időbe, mire kitaláltuk a dolgokat, mert eleinte csapatként hagytuk a pilótákat versenyezni, ezt diktálja a versenyzési szándékunk.”

„Végül a csere mellett döntöttünk, és szerintem utólag visszatekintve, függetlenül attól, hogy a pozíció tartása vagy a csere mellett döntünk, a késlekedés volt az, ami nem működött számunkra. Mire George előzött, a gumijai már nem voltak a legjobb állapotban és nem tudott elmenni Bearman mellett. Később aztán a második kiállása után, frissebb gumikon újra esélye volt támadni, de így sem tudott előzni.”

„Úgyhogy szerintem aznap nem voltunk elég gyorsak ehhez. Roppant nehéz volt előzni Mexikóban az alacsony leszorító, a piszkos levegő miatt, amely szemlátomást jobban büntet, mint bármikor a szabályrendszer 2022-es bevezetése óta.”

„Szóval trükkös helyzet volt, és valószínűleg nem minden téren menedzseltük helyesen. A lecke az, hogy határozottabbnak kellett volna lennünk annak kapcsán, hogy tartsák a pozíciókat vagy cseréljék meg őket, mintsem várni ennyi időt vele.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: