George Russell úgy érezte, túl sokáig várt a Mercedes azzal, hogy megcseréljék a helyet Kimi Antonellivel a vasárnapi F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, az olaszt viszont már a kérés is meglepte, és szerinte a negyedik hely lehetőségétől estek el a döntéssel.
A futam középső fázisában Russell többször is, egyre ingerültebb módon jelezte a Mercedes irányába, hogy szerinte pozíciót kellene cserélniük az előtte haladó Antonellivel: úgy érezte a brit, hogy akár a dobogóra is esélyük nyílhat, ha levadásszák Oliver Bearmant.

A csapat azonban sokáig ellenállt a kérésnek: Marcus Dudley, Russell mérnöke a gumik és a fékek hőmérsékletének menedzselésére és a pozíció tartására kérte a pilótát, aki azonban szintén ingerülten jelezte, hogy viszont közben ott lohol a sarkában a szerinte sokkal gyorsabb McLarenben ülő Oscar Piastri.
A 41. körben aztán mégis kötélnek állt a Mercedes, megtörtént a csere, Russell viszont nem tudta támadni Bearmant, később pedig, amikor Piastri megelőzte (Antonellit a bokszkiállások során lépte át), vissza is adta a pozíciót újonc kollégájának. A brit szerint túl sokáig vártak a döntéssel:
„Nagyon jó volt a tempóm azokban a körökben, és tudtam volna támadni Ollie-t, akinek nem volt DRS. Nyilván addig DRS-vonatban autóztam Kimi mögött. Azt hiszem, vagy 10 körön át így hagytunk” – idézi a pilótát a The Race.

„Addigra a gumik és a fékek is túlmelegedtek, a motor is. Úgyhogy addigra nagyjából már nem volt értelme megcsinálni. Vagy egyből meg kellett volna lépni, vagy egyáltalán nem. Szóval végső soron, megérdemelten végeztünk ott, ahol. Kissé frusztráló.”
Russell hangsúlyozta, hogy nem a mérnökét hibáztatja az eseményekért: „Marcus végső soron csak átadja az üzenetet, nem ő az, aki ezeket a döntéseket meghozza.”
Antonelli meglepődött
Russell jelezte, hogy át kell beszélniük a történteket, és ugyanezen a véleményen volt Antonelli is, aki elismerte: eleinte meglepte, amikor a Mercedes a helycserére kérte, a csapattárs rádiózásáról nem volt információja.

„Nagyon közel voltam George-hoz, amikor mögötte voltam. És aztán nem igazán tudtam… el kellett kezdenem jobban nyomni. Piastrinak kicsivel jobb volt a tempója, ezért el kellett védekeznem vele szemben, ami nem volt ideális, és ez kevésbé kedvező helyzetbe hozott minket.”
„De ezért aggódtam kicsit, mert ezt a cserét is nehéz volt végrehajtani, hiszen Piastri nagyon közel volt George-hoz, úgyhogy kissé ideges voltam emiatt.”
„Persze most nagyon könnyű beszélni, de ha tartottuk volna a pozíciónkat, talán jobb esélyünk lett volna Ollie elé vágni, és talán jobb esélyünk lett volna akár negyedik és ötödik helyen végeznünk. De mint mondtam, most már könnyű erről beszélni, és csak át kell tekintetünk a történteket, hogy ne kövessünk el hasonló hibákat.”
A Mercedes részéről amúgy a Toto Wolffot Mexikóban helyettesítő Bradley Lord annyit fűzött az eseménysorhoz, hogy végső soron egyik versenyzőjüknek sem volt elég jó a tempója ahhoz, hogy elkapják Bearmant, mivel különösen nehéz volt előzni a futamon.