DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

Russell: Az első kanyarig tart a verseny az F1-ben

A Mercedes pilótája a saját austini példájából kiindulva mutatott rá, hogy jelenleg az időmérő és az első kanyar dönti el nagyrészt a végső sorrendet.

George Russell úgy érzi, jelenleg az időmérő és a rajt utáni első kanyar határozza meg jelentős részben egy futam kimenetelét a Formula-1-ben, mivel sem gumikopás és változatos stratégiák nincsenek, sem az előzéshez szükséges jelentős különbségek az élbolyban.

f1-russell-mercedes-usa-1



Russell ugyan a negyedik helyről vághatott neki a vasárnapi F1-es USA Nagydíjnak, de a start utáni helyezkedésben két pozíciót is veszített – amelyeket aztán már nem is tudott visszaszerezni, így hatodikként futott be.

„Jól rugaszkodtam el a rajtnál, de Max lefedte Landót. Arra számítottam, hogy Lando kívülre megy, hogy védekezzen Charles ellen, de nem így tett. Így beragadtam mögé, ezért megelőzött Lewis és Oscar, úgyhogy ez frusztráló volt” – magyarázta a RaceFans által idézett brit, aki szerint a start után már nemigen tudott volna javítania, köszönhetően az F1 jelenlegi helyzetének:

„Jelenleg az F1-ben az első kanyarig van verseny. Nincs gumikopás. Mindössze három tizedmásodperc a különbség a leggyorsabb és a leglassabb autó között az első hatban, és normál esetben legalább fél másodperces előny kell az előzéshez. Szóval ha a harmadik helyen jövök ki az első kanyarból, akkor a dobogóra állhattam volna, ehelyett viszont hatodiknak fordultam és hatodikként is végeztem.”

f1-start-usa

Russell azt is kiemelte, hogy a start mellett természetesen a kvalifikációnak is kiemelt jelentősége van a mostani Formula-1-ben: „Ha két századdal gyorsabb lettem volna előző nap az időmérőn, az első sorban állhattam volna, és valószínűleg jó úton lettem volna, hogy a futamon is másodikként végezzek.”

„Az időmérőnek óriási a jelentősége, az első kanyarnak úgyszintén, és már nem is emlékszem, mikor volt a legutóbbi kétkiállásos futam az F1-ben. Sajnos eléggé egysíkúak.”

Ami egyébként a Mercedes formáját illeti, Russell szerint a katari és Las Vegas-i hétvégéken lehet a legjobb esélyük egy erős eredményre, de szerinte ott is az időmérős produkció lesz a döntő – ahogy az előttünk álló Mexikóvárosi Nagydíjon is a Q3-as körük és a rajtjuk határozza meg, hogy mit érhetnek el vasárnap.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: