A 2026-tól életbe lépő új motorszabályzat a hibrid hajtásláncok következő generációját hozza el. A cél a fenntarthatóság növelése és a költségek kordában tartása, miközben a motorokat immár fenntartható üzemanyaggal fogják működtetni. A jelentős technikai átalakulás várhatóan alaposan átrendezi majd az erőviszonyokat a mezőnyben, így a csapatok sikeressége nagyban múlik majd az általuk használt erőforrásokon.
A paddockban egyre több a pletyka arról, hogy a Mercedes kiemelkedően erős motorral vághat neki az új érának – ezzel Sainz is tisztában van. Egy interjúban, amelyet a spanyol El Partidazo de COPE műsorában adott, elárulta: a Mercedes-motor kulcsszerepet játszott a Williamshez való csatlakozásában.
„Igen, nagyon bízom a Mercedes motorjában – ez valójában az egyik fő ok volt, amiért a Williamst választottam az új szabályrendszerhez” – mondta Sainz. „Tudtam, hogy Mercedes-erőforrást fogunk használni, és minden, amit erről hallottam – és most is hallok –, kifejezetten biztató.”
A Mercedes 2026-tól négy csapatot lát majd el motorral: a saját gyári csapata mellett a McLaren, az Alpine és a Williams is a német gyártó erőforrását használja majd. Ez ugyan előnyt jelenthet, de Sainz szerint ez önmagában nem elég.

„Az, hogy négy csapat, vagyis nyolc autó fogja használni a Mercedes-motort, még nem garancia a sikerre – különösen, ha például a McLaren már most is erősebb nálunk. Nagyon fontos lesz tehát, hogy a Williams egy ütőképes kasztnit is tudjon építeni.”
Sainz ugyanakkor más gyártókat sem írna le: szerinte a Honda-erőforrásokat használó Aston Martin is veszélyes lehet, akárcsak a Ferrari, akik szerinte mindig harcban lesznek a dobogós helyekért.
Vowles: „Senki sem tudja, ki áll jobban”
A Williams csapatfőnöke, James Vowles jól ismeri a Mercedes működését, hiszen éveken át a német gyártónál dolgozott, kulcsszerepet játszva a 2014-ben indult domináns korszakukban, amelynek során a brackley-i istálló uralta a hibrid éra első éveit. Akkor a Williams is profitált a Mercedes-motorok erejéből – 2014-ben és 2015-ben egyaránt a harmadik helyen zárták a konstruktőri bajnokságot.
Ennek ellenére Vowles óvatos az elvárásokkal kapcsolatban. Szerinte egyelőre senki sem tudja, melyik gyártó áll a legjobban a 2026-os szabályrendszerre való felkészülésben. „Nagyon sok pletyka kering a paddockban, de az igazság az, hogy senki sem tudja biztosan, ki hol tart” – magyarázta a brit szakember. „Ez nem olyan, mint egy kártyajáték, ahol minden gyártó lerakja a lapjait: ki erősebb, ki hatékonyabb az elektromos rendszerben, ki könnyebb vagy ki tud jobban hűteni.”
„A Mercedes mindig is erős volt a szabályváltozások idején, mert időben előrelátóan fektet be a fejlesztésekbe – ez most sincs másként. De nem tudhatjuk, mit csinál éppen a Ferrari vagy a Honda. Egyszerűen teljesen ismeretlen a helyzet.” Vowles szerint csak akkor derül ki az erőviszonyok valódi állása, amikor 2026-ban kialszanak a piros lámpák az ausztrál szezonnyitón.