A két McLaren-versenyző között a Marina Bay versenypálya 3-as kanyarjában történt enyhébb ütközés, miután Norris egy előzési kísérlet során hozzáért csapattársához – az eset előzménye az volt, hogy a brit pilóta koccant Max Verstappen Red Bulljának hátsó részéhez, ami láncreakciót indított el.
Piastri azonnal kifejezte elégedetlenségét, szerinte Norris túl agresszívan járt el, és azt kérte rádión, hogy kapja vissza az elveszített pozíciót. A sportfelügyelők azonban nem találtak szabálytalanságot, és a McLaren sem látott okot a beavatkozásra, bár jelezték, hogy a futam után visszatérnek a témára. Piastri a döntést „igazságtalannak” minősítette.
A helyzet különösen azért volt kényes, mert néhány héttel korábban, az Olasz Nagydíjon a McLaren arra kérte Piastrit, hogy engedje el Norrist, aki egy lassú kerékcsere miatt mögé került, miközben Verstappen mögött második-harmadik helyen haladtak.
McCarthy: Egy ilyen döntés nevetséges lett volna
McCarthy szerint – aki maga 10 F1-es hétvégén vett részt, ám kvalifikálni sosem tudta magát a versenyre; emellett pedig a BBC által 2002-ben újjáélesztett Top Gear sorozat Stigje volt az első két évadban – teljesen érthető, hogy Piastri megpróbálta visszaszerezni a helyét, de reálisan nem számíthatott arra, hogy a csapat közbeavatkozik.
„Valószínűleg maga Piastri sem gondolta komolyan, hogy valóban helyet fognak cserélni – de természetes, hogy megpróbálja, hátha nyerhet ezzel valamit” – mondta McCarthy a RacingNews365-nek adott exkluzív interjúban.

„A McLaren részéről teljesen logikus volt, hogy nem avatkoztak közbe. Az FIA sem talált kivetnivalót az esetben, és a csapat is úgy látta, hogy rendben volt az előzés. Ráadásul Szingapúrban, ahol nagyon nehéz előzni, egy ilyen manipuláció nevetségessé tette volna a csapatot – és az F1-et is.”
„Mindkét pilóta emberből van” – Piastri reakciója érthető
McCarthy elutasította azokat a felvetéseket, amelyek szerint Piastri esetleg „megingott” volna mentálisan az utóbbi versenyeken – különösen, hogy a szingapúri események előtt Azerbajdzsánban is nehéz hétvégéje volt, ahol balesetbe keveredett az időmérőn és a versenyen is.
„Nem használnám a ’megingás’ szót, ez tiszteletlen lenne. Mind Oscar, mind Lando hatalmas nyomás alatt versenyez – és emberből vannak. Az ilyen helyzetekre teljesen természetes reakció, ha néha érzelmesebben reagálnak.”
„Oscar nyomás alatt van, hogy megőrizze a világbajnoki éllovasi pozícióját, míg Lando minden futamon próbál közelebb kerülni hozzá a pontversenyben, miközben egyre kevesebb verseny van hátra.”
McCarthy arra is felhívta a figyelmet, hogy az élmezőnyben minden egyes pont számít: „Ha Oscar második és Lando első, akkor hét pontot hoz rajta. Ha viszont csak harmadik és negyedik helyen futnak be, az már csak három pont különbség. Ilyen szoros bajnokságnál ez óriási jelentőségű.”