Laurent Mekies nem tagadja, hogy megfizethetik az árát 2026-ban annak, hogy még mindig fordítanak erőforrásokat az idei F1-es autójuk fejlesztésére, de a Red Bull csapatfőnöke szerint ez a hozzáállás is kifizetődő lehet a jövő évi projektre nézve.

Miközben a többség már hetek-hónapok óta bevallottan elsődlegesen a teljesen új szabályrendszer szerint épülő 2026-os Formula-1-es versenygépek fejlesztésére koncentrál, a Red Bull még a legutóbbi futamokon is vetett be folyamatosan fejlesztéseket.
Méghozzá nem is rossz hatékonysággal, a monzai csomag révén ugyanis Max Verstappenék újra a közvetlen élmezőnyben találták magukat: a holland azóta két győzelmet és egy második helyet szerzett, ennek köszönhetően pedig sokak szerint a világbajnoki címért zajló harcba is visszaszállt a két McLaren-pilóta mellé – jóllehet, ő maga soknak érzi a 63 pontos lemaradását.
De vajon nem botorság-e az energiaitalosok részéről, hogy még mindig fejlesztették az RB21-est, miközben az ellenfelek már főként a következő szezonban használandó modellen dolgoznak? A néhány hónapja munkába állt Mekies elmagyarázta a gondolkodásmódjukat:

„Egyértelmű, hogy a Red Bull szempontjából helyes lépés volt, még ha nem is nézzük a többieket” – felelte az erre irányuló kérdésre Mekies, akit a MotorsportWeek.com idéz. „Nagyon fontos volt, hogy megértettük, rejlik-e még teljesítmény a projektben. Fontos volt a végére járni ennek, mert ugyanazokkal az eszközökkel és módszertannal fogunk dolgozni a jövő évi projekten, még ha a szabályok teljesen mások is lesznek.”
„Nagyon fontos, hogy az idei autóval igazoljuk, hogy megfelelően elemezzük az adatokat és megfelelően fejlesztjük az autót. Ha ilyen szintű teljesítményt tudunk produkálni, az önbizalmat ad nekünk a télre a jövő évi autót illetően.”
„Természetesen kétségkívül ennek ára lesz a 2026-os projektre nézve” – ismerte el a csapatvezető. „De úgy érezzük, hogy ez a megfelelő kompromisszum számunkra anélkül, hogy megítélnénk, mit csinálnak a többiek.”