Lewis Hamilton úgy érzi, a költséglimit jelenléte kevésbé izgalmassá teszi a 2025-ös Formula-1-es szezont, mivel emiatt a csapatok inkább a jövő évi autóra fókuszálják már az erőforrásaikat, így idén kevés évközi fejlesztést vetnek be.

A költségvetési plafont azért vezették be még 2021-ben, hogy a költségeket kordában tartva igyekezzenek kiegyenlíteni az erőviszonyokat az F1-es mezőny csapatai között. Ugyanakkor ez akár hátráltató tényezőnek is bizonyulhat, ha például egy istálló domináns formát mutat, hiszen így az anyagi korlátok miatt a többiek nehezebben tudnak felzárkózni.
Hamilton is arra utalt nemrég, hogy szerinte a költségsapka miatt kevésbé élvezetes a 2025-ös idény, mivel a csapatok az erőforrásaikat a következő évi, új szabályrendszer szerint építendő autókra koncentrálják:
„Emlékszem, 2008-ban még tudtunk fejlesztéseket hozni abban az évben: még mindig harcoltunk, még mindig fejlesztettük az autót egészen a végéig, és nyilván a következő évi autó egy katasztrófa lett, de ezt a kettőt egyszerre kellett volna csinálniuk” – idézi a hétszeres világbajnokot a MotorsportWeek.com szakoldal.

„És aztán 2013-ban, éppen csapatot váltottam, szóval nehéz bővebben megmondani, de azt mondanám, hogy az akkori nem volt annyira izgalmas, mert nagyon korán átálltunk, így aztán akkor maradni kell az adott évre azzal, amink van.”
„Úgyhogy ez kevésbé izgalmassá teszi ezt a szezont, mivel nem érkeznek fejlesztések, csak kihúzod az idényt azzal, amid van, viszont a következő évad izgalmas lesz, mert végig rengeteg fejlesztés lesz menet közben.”
Hamiltonnak ugyan kétségtelenül van igazsága a fentiekben, de érdemes megjegyezni, hogy mind az általa említett korábbi két szezon, mint az idei egy olyan esztendő, amelyet jelentős szabályváltozás követ az F1-ben – ám míg 2008-ban éles párharc zajlott a McLaren és a Ferrari között a vb-címért, 2013-ban a Red Bull, idén pedig a McLaren dominált olyan mértékben, hogy még a többi élcsapat is korán átállt az új versenygép fejlesztésére.