DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Red Bull: Szingapúr lesz az igazi teszt

Működik az új padlólemez, ismerte el az energiaitalosok F1-es technikai igazgatója, de csak a következő helyszínen derül ki, hogy mindenhol előreléptek-e az autóval.

Pierre Wache, a Red Bull F1-es technikai igazgatója szerint a soron következő Szingapúri Nagydíjon dőlhet el, hogy tényleg mindenhol ütőképesebbé vált-e az autójuk, és hogy tényleg harcban lehetnek-e még az egyéni vb-címért Max Verstappennel – igaz, számukra a fő fókusz a konstruktőri ezüstérem egyelőre.

f1-redbull-verstappen-win-baku-1



Verstappen Monzában és Bakuban is némileg meglepő – és főleg váratlanul magabiztos – győzelmet aratott, amivel 69 pontra visszazárkózott a világbajnokságot vezető McLaren-pilóta, Oscar Piastri mögé. A wokingiak el is kezdték hangoztatni, hogy a holland nagyon is meccsben van még velük az év végi elsőségért.

A Red Bullnál azonban óvatosságra intenek: ezúttal a technikai igazgató, Pierre Wache beszélt arról az F1 Nation podcast adásában, hogy bár úgy tűnik, működik a fejlesztésük és az új beállítási filozófia, a teljesen más karakterisztikájú szingapúri pálya lehet majd a mérce.

„Hoztunk egy új padlólemezt, és úgy tűnik, működik. Valószínűleg néhány beállítási dolog is hozzájárul ezzel az új padlólemezzel ahhoz, hogy tudunk versenyezni. Úgy fest, újra versenyképesebbek vagyunk az alacsony leszorítóerős pályákon” – vélekedett Wache.

f1-wache-redbull

„Meglátjuk Szingapúrban, hol állunk. Alapesetben nem nekünk kedvező az olyan típusú pálya. Az lesz az igazi teszt. Ha ott is versenyképesek vagyunk és nem szakadunk le nagyon, akkor megoldottuk a gondjainkat.”

Wache abba nem akart belemenni, hogy vajon Verstappennek lehet-e még esélye a címre, inkább azt hangsúlyozta, hogy csapatként szeretnék megelőzni a konstruktőri világbajnoki második helyért a Mercedest és a Ferrarit, akiket 18 és 14 pontra közelítettek meg a feljavuló formának köszönhetően.

„Ezt nem tudom. Futamról futamra haladunk, és fel kell ismerni, hogy nagyon nehéz egyetlen versenyt is megnyerni, annyira kemények az ellenfelek. Zsinórban két nagydíjat nyertünk, de túl korai lenne azt mondani, hogy versenyben vagyunk. Főként arra fókuszálunk, hogy a lehető leggyorsabbá tegyük az autót, és hogy legyőzzük a Ferrarit és a Mercedest a konstruktőri bajnokságban.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: