A Ferrari idei szezonját alapjaiban határozta meg a kínai kizárás: Fred Vasseur szerint a sanghaji incidens után a csapat kénytelen volt óvatosabb beállításokra kényszerülni, ami lassabbá tette az SF-25-öt. A kompromisszumok miatt Hamilton és Leclerc is elveszítette a tempóelőnyét, miközben a fókusz a büntetések elkerülésére tolódott át. Bár a nyári szünet előtti új fejlesztésekkel javult a helyzet, a Ferrari még mindig üldöző szerepben van.
„A kizárás kicsit kisiklatott minket. Innentől kezdve biztonsági tartalékot kellett hagynunk a hasmagasságban” – mondta Vasseur az Auto Motor und Sport kérdésére. „Márpedig ezek az autók extrém módon érzékenyek a hasmagasságra. Minden egyes milliméter egy rajthelyet jelent.”

Ez a kompromisszum a teljes csapatot érintette: Hamilton és Leclerc lassabbá vált, hiszen az SF-25 erőssége éppen a mélyen futtatott futómű és a nagy leszorítóerő volt. A Ferrari főnöke szerint a figyelem ráadásul elterelődött más kulcsterületekről.
„Ha nincs teljes kontrollod a hasmagasság felett, az kihat a versenyképességre. És amikor ezen kell dolgoznod, elveszíted a fókuszt más dolgokról, a gumik felkészítéséről, a bemelegítő körökről, minden másról.”

A problémák gyorsan éreztették hatásukat. Bár a Ferrari továbbra is ott van a konstruktőri bajnokság második helyén, futamgyőzelmet még nem tudott aratni, és Hamilton sem szerzett vasárnapi dobogót az új csapatával. Vasseur szerint az első félév nehézségeit azonban részben már maguk mögött hagyták, a nyári szünet előtt bevezetett új padló és futómű-fejlesztéseknek köszönhetően a Ferrari ismét közelebb került az élmezőnyhöz.
„Az elmúlt három-négy hétvégén két tizedre zárkóztunk fel. A szezon elején rengeteg problémánk volt az autó kezelhetőségével. Minőségi gondok, majd jött a kizárás, és elveszítettük a fonalat” – mondta, s arra is rámutatott, milyen apróságokon múlik minden idén, amire példaként a Magyar Nagydíj időmérőjét és Leclerc pole-ját hozta fel: „Ha Charles két tizeddel lassabb lett volna, a hatodik helyről indul. Az F1-ben nagyon nehéz eldönteni, mi az, ami valóban számít a tempó szempontjából.”