Saad Kassis-Mohamed kuvaiti befektető jelezte: SKM Racing néven felélesztené a Caterham F1 Teamet, és feltett szándékuk már 2027-ben csatlakozni a Formula-1-es mezőnyhöz.
Kassis-Mohamed az SKM Capital igazgatótanácsának tagja, és a mostani bejelentésük alapján alig másfél év múlva már szeretnének a rajtrácson állni – számolt be róla a Sportstar.

A formáció silverstone-i technikai bázissal működne, a versenyzéssel kapcsolatos műveleteket viszont egy müncheni központból irányítanák.
„Az F1 most egyértelműen pénzügyi korlátokkal és stabil technikai keretek között működik, így be lehet fektetni a kategóriába. Szeretjük az elit mérnöki munkát, a globális platformot és a kiszámítható költségműködés ötvözetét” – fogalmazott az idézett lapnak Kassis-Mohamed.
A Caterham F1 Team – eleinte még Lotusként – 2010 és 2014 között szerepelt a Formula-1-ben, fennállásuk öt éve alatt azonban pontszerzésig sem jutottak el. A 2014-es idény hajrájában csődeljárás alá kerültek, két futamot ki is hagytak, bár az évadzáróra visszatértek a rajtrácsra – ám mivel nem találtak befektetőket, 2015-re eltűntek a mezőnyből, a felszereléseiket pedig aukción értékesítették.
A kuvaiti befektető elmondta: a Caterham márkanév jól cseng az F1-ben, ezért az egykor megszűnt vállalat felélesztése nélkül is lerövidíthető lenne a marketinggel kapcsolatos munka.

Nem gyári csapatként érkeznének
Kassis-Mohamed azt is kiemelte, hogy nem gyári formációként érkeznének meg a száguldó cirkuszba: „A tervünk két opciót tartalmaz: egy meglévő csapat irányításának átvételét vagy pedig jelentkezést az FIA következő procedúrája során egy kompakt, jól finanszírozott ügyfélcsapatként hosszú távú motormegállapodással.”
A tizenkettedik csapat lehetősége folyamatos téma a Formula-1-ben, az esélyek azonban nem az SKM mellett szólnak. Még a tizenegyedik istálló, a 2026-ban debütáló Cadillac sem érkezett meg a mezőnybe, ráadásul emlékezhetünk rá, mennyi harc és szenvedés árán tudták csak keresztülverni a tervüket az F1-en: az eredetileg Andrettiként jelentkező formációnak végül a General Motors gyári csapatává kellett válnia, hogy rábólintsanak az alakulat beszállására.
További bővítésre pedig szemmel láthatóan nincs szándék: az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali nemrég lapunk utazó tudósítójának, Mészáros Sándornak beszélt arról a vele készített exkluzív interjú során, hogy „soha ne mondd, hogy soha, de rövid távon nem látom, hogy bármi is történne azon túlmenően, ami jövőre történik majd”. Az FIA pedig egyelőre nem is írt ki új pályázási lehetőséget az érdeklődő istállók számára.