Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint a kilencedik pozíció nem Max Verstappen reális teljesítményét tükrözte a Magyar Nagydíjon: a kétkiállásos stratégia nem működött, a holland beragadt az ellenfelek mögé, pedig tiszta levegőben az élcsoporthoz hasonló körökre volt képes. Egy kiállással ötödik-hatodik pozíció lehetett volna elérhető.
„Az egy kiállás jobb lett volna, mert az előzés nagyon nehéznek bizonyult” – nyilatkozta a médiának Marko a Hungaroringen. „Talán hatodik vagy ötödik hely lehetett volna belőle. Ami a sebességet illeti… Vicces, hogy két-három körön keresztül az élmezőny köreire volt képes. Úgy hisszük, tudjuk, hogy mi ment félre.”
„Az első kiállásnál a gumik elfogytak, a másodiknál pedig azt gondoltuk, képesek leszünk előzni. Pár körön át láttuk is, hogy a sebesség megvan, de aztán vége volt…” – mondta Marko.

A közepes-kemény-kemény kombinációval két kiállást teljesítő Verstappen már a 17. körben lecserélte a rajtnál használt közepes abroncsot – miközben másik akár 30 körig elmentek ezen a keveréken. A hollandnak második etapjában négy körön át tartott Hülkenberg, öt körön át Hamilton megelőzése – a hétszeres világbajnokot az utólag vizsgált, de büntetést nem érdemlő manőverrel –, a 48. körben teljesített második kiállást követően viszont már nem tudta megelőzni Liam Lawsont, a korábbi csapattársat, aki pályafutása során először végzett Verstappen előtt.
Mekies: Az igazság, hogy nem volt meg a teljesítmény
Míg a tanácsadó azt sugalmazta, nem a tempó jelentette a fő problémát, a csapatfőnök Laurent Mekies összegzése szerint elsősorban a teljesítmény hiányzott ahhoz, hogy Verstappen jobb eredményért harcoljon.
„Nagyon nehéz hétvége volt az első szabadedzés első körétől kezdve, amit a verseny is tükrözött” – nyilatkozta a csapatfőnök a Red Bull Racing oldala szerint. „Egyértelműen hiányzott a kulcs ehhez a hétvéghez, és hiába vizsgáltunk sok mindent Yukival és Maxszal is, hogy visszatérjünk a korábbi szintre és helyes ablakba, az alapvető teljesítmény hiányzott, hogy elöl küzdjünk.”
„Az igazság az, hogy nem volt meg a megfelelő teljesítmény, ezért Max kiállása sem a versenyeredmény érdekében történt, hanem azért, mert egyszerűen nem volt meg a tempó az autóban” – fogalmazott Mekies, aki hozzátette: a csapat az ilyen hétvégékből tanul sokat, és a hasonló helyzetekre a most begyűjtött adatok révén már sokkal felkészültebben tudnak reagálni.
