Kihozták a maximumot az F1-es Magyar Nagydíjból, de meg kell érteniük, miért voltak ennyire versenyképesek – ha viszont ezt megteszik, az Fernando Alonso szerint reménnyel töltheti el az Aston Martint a szezon második felére a hasonló karakterű helyszíneket illetően.
Azok után, hogy egy hete Belgiumban még a sereghajtók között szerepeltek, a Hungaroringen váratlanul a középmezőny élére, sőt talán még annál is előbbre ugrott az Aston Martin. Az időmérős harmadik sor után a vasárnapi futamon egy ötödik és hetedik hely lett ennek a jutalma Alonso és Lance Stroll számára.

„Határozottan úgy érzem, nem alakulhatott volna ennél jobban” – kezdte értékelését a Formula.hu jelenlétében a kétszeres F1-es világbajnok, aki viccelődve hozzátette: „Valaki mondta, hogy egy ponton a két McLaren nagyon közel került egymáshoz, az még jobb lett volna, de nem történt meg…”
„De ezt leszámítva szerintem maximalizáltuk az autó teljesítményét a tegnapi időmérőn és a mai futamon is, nem tudtunk volna többet tenni. A legnagyobb fenyegetést Verstappen jelentette a két kiállással, de aztán forgalomba került, és a végén kicsit nyugodtabbak lehettünk.”
A 44 éves pilóta nem tagadta, hogy váratlanul érte őket a jó teljesítmény: „Egyértelműen meglepetés volt, kellemes meglepetés. A jó hír, hogy versenyképesek és gyorsak voltunk. Ami aggasztó, hogy nem tudjuk, miért!”
„Szóval ki kell elemeznünk majd a gyárban, hogy mik voltak a különbségek Spa és Magyarország között, beleértve az autót, a beállításokat, és az aerodinamikai eszközeinket is. Ezen a hétvégén új volt az első szárnyunk, ha az ennyi teljesítményt adott hozzá, az nagyon jó hír, de ezt még meg kell vizsgálnunk egyelőre.”

Az Aston Martin ezzel előrejött a konstruktőri vb-értékelés hatodik helyére, de reményt ad-e ez számukra az évad második felére?
„Igen, egyértelműen. Egyetlen hét alatt, Spa után nagyot változott minden. Nem fogok hazudni, Spa után nagyon aggódtam a szezon második fele miatt. Kicsit levertek is voltunk motivációt tekintve, viszont egyetlen hét alatt 180 fokot fordult minden. Úgyhogy most már várjuk a hátralévő tíz versenyt, ugyanakkor még dolgoznunk kell azon, hogy megértsük ennek az okait.”
A Formula.hu a helyszínen arról is megkérdezte Alonsót, hogy hasonló eredményekben reménykedik-e ezek után a Hungaroringhez hasonló karakterisztikájú pályákon, amelyre így felelt a pilóta:
„Remélem, igen. Az első teszt Zandvoort lesz, ahol ismét maximális leszorítóerővel megyünk. Jól teljesítettünk ott az elmúlt néhány évben, szóval remélhetőleg ismét mindkét autóval pontot szerezhetünk.”