Az Aston Martin és a Racing Bulls is új fejlesztésekkel érkezik a spái hétvégére, ám mindkét csapatnál egyre inkább háttérbe szorul az idei projekt. Az Aston még egy „nagy komponenssel” készül, míg a Racing Bulls kisebb frissítéseket visz pályára most, illetve a szünet után, mielőtt végleg átterelné erőforrásait a 2026-os autóra. A kisbikák új csapatfőnöke kiemelte, hogy az eső és a sprintformátum miatt a belga hétvége nem lesz ideális tesztkörnyezet, de a fejlesztési ciklus miatt most érkeztek meg ezek az elemek.

Az Aston Martin egy komolyabb fejlesztést vet be Spában, mely tulajdonképpen a silverstone-i csomag folytatása. „Silverstone-ban nehéz volt adatokat gyűjteni az aerodinamikai csomagról aaz időjárás miatt, de a gyárban közösen kiértékeljük majd, hogy mit tanultunk a padlólemezről és a karosszéria kisebb változtatásairól” – mondta Andy Cowell csapatvezető a SiriusXM rádiónak. „Spába egy újabb nagy komponenssel érkezünk, és azután eldöntjük, hogyan folytatjuk az évet.”
Cowell ugyanakkor azt is világossá tette, hogy az idény hátralévő részében már nem fognak jelentős aerodinamikai fejlesztési erőforrásokat bevetni: „Ha látunk apróbb dolgokat, amiket még érdemes finomítani, azokat megcsináljuk, de ez már a 2026-os előkészületeket is segíti.”

A Racing Bulls részéről Alan Permane nemrégibben kinevezett csapatfőnök szintén megerősítette, hogy közelednek az idei autó fejlesztési ciklusának végéhez: „Van néhány kisebb aerodinamikai frissítésünk Spára, és a nyári szünet után még egy utolsó frissítés érkezhet. De már szinte teljesen átváltottunk a 2026-os projektre.”
Permane elmagyarázta, hogy a most bevetésre kerülő frissítések valójában még hetek-hónapokkal ezelőtt kerültek gyártásba: „Ahogy minden csapatnál, ezek a frissítések nálunk is már korábban átestek a tervezésen és a szélcsatornás fázison, csak mostanra értek gyártási fázisba” – mondta a brit szakember, majd azt is kiemelte, hogy a sprintformátum és a várható időjárás miatt Spa nem épp optimális bevetési helyszín a fejlesztéseknek…