A vezethetőség javítására koncentráltak egy új padlólemezzel, amelyhez végül még további két fejlesztés érkezett az elmúlt futamokon – árulta el az előző hetekben feljavuló teljesítményt produkáló Stake F1 Team sportigazgatója, Inaki Rueda.
Tavaly a konstruktőri világbajnoki értékelés utolsó helyén végzett a Sauber, s a 2025-ös Formula-1-es idénynek sem vágtak neki sokkal jobb formában. A Spanyol Nagydíj azonban fordulatot hozott, azóta Nico Hülkenberg zsinórban négy pontszerzésnél jár, Silverstone-ban pedig dobogóra is állhatott, Ausztriában ráadásul Gabriel Bortoleto is a top 10-ben végzett.

Az előretörés pedig nem véletlen, ugyanis éppen Barcelonában vetette be a jelek szerint hatalmas javulást eredményező új padlólemezét a vb-tabellán immár hatodik helyezett hinwili alakulat – amihez még két újítás érkezett azóta:
„Ez egy háromlépcsős fejlesztés” – magyarázta Rueda, akit a RaceFans.net szaklap idéz. „Feltettük az új padlólemezt Barcelonában, és pontokat szereztünk – ez nem véletlen egybeesés. A padlólemez sokkal vezethetőbbé teszi az autónkat a verseny során, és ez volt a cél.”
„Ausztriába egy másik fejlesztést vittünk ugyanahhoz a padlólemezhez, szóval alapvetően kicsit más a formája. Silverstone-ban pedig tettünk egy újabb lépést ebbe az irányba. Szóval ezek a padlólemez-frissítések mind azt a célt szolgálták, hogy próbáltuk orvosolni a vezethetőséget a futam során. És ennek köszönhetően egy sokkal versenyképesebb helyzetben találtuk magunkat, mint Barcelona előtt.”

Rueda azt is elárulta, hogy eleinte csak a barcelonai fejlesztést tervezték, ám az új lehetőségeket nyitott meg előttük, ezért került sor a további két lépcsőre: „Olyan padlólemezt céloztunk, amely mint mondtam, jobb vezethetőséget biztosít, nem pedig önmagában nagyobb leszorítóerőt. Ezért az aerodinamikai részleg előállt ezzel a dizájnnal, amely megnyitott egy másik fejlesztési utat.”
„Nem számítottunk erre. Arra számítottunk, hogy megjön az új padlólemez Barcelonában, nem vártunk további fejlesztésekre. De ez az új út megnyitotta a lehetőséget ezekhez az új változtatásokhoz” – fogalmazott a szakember, hozzátéve, hogy igazából a padlólemez alakján, formáján módosítgattak, de voltaképpen ugyanarról az alkatrészről van még mindig szó, mint a katalán helyszínen.
További jelentős változtatások azonban már aligha érkeznek a Sauber padlólemezéhez, Rueda szerint már csak legfeljebb finomítások történhetnek, mert egyébként már a 2026-os új szabályokra és az Audivá válással kapcsolatos átállásra fókuszálnak.