George Russell szerint indokolt döntést hozott, amikor a Brit Nagydíj felvezető körét követően a bokszba hajtott kereket cserélni, a negyedik rajthelyet feladva azért a lehetőségért, hogy a slick abroncsokkal előnyben lesz a köztes gumin rajtoló riválisokhoz képest. A téves döntés megpecsételte a futamot – végül tizedik helyen ért célba, miközben a korai csere nélkül negyedik lehetett volna.
„Szerintem a kiállás a legelején nem volt buta döntés, mivel 25 percen át nem esett” – védte meg a korai cserét a Silverstone-ban nyilatkozó Russell. „Amit nem tudtunk, hogy 15 perces VSC-fázis fog következni. Amikor ez véget ért, öt másodperces tempóelőnyöm volt az interen levőkhöz képest. Ha az egész etapot tudtunk volna így teljesíteni, talán az élre kerültünk volna. De a baj nem jár egyedül, és minden ellenünk fordult.”

„Ha ebben a pozícióban a biztonságra játszunk, akkor elérhettünk volna egy negyedik helyet. Itt és most azt mondom, lettem volna negyedik? Természetesen. De vakmerők, bátrak akartunk lenni, ezért bátor döntést hoztunk, ami visszaütött” – nyilatkozta Russell.
Wolff: Az első döntés katasztrofális volt
A csapatfőnök egészen máshogy vélekedik a szóban forgó esetről: Toto Wolff szerint baklövés volt a korai kiállás. Bár a pályaállapot alapján Russellnek kellett döntenie, jön-e, Wolff szerint a csapat hibája, hogy nem maradtak kint, ráadásul ez a csere rántotta magával Andrea Kimi Antonellit is, aki pár kör múlva, a VSC-fázis alatt szintén váltott. Konzervatív taktikával Hülkenberg helyett ők állhattak volna dobogóra – vélekedik Wolff.
„Nos, a versenyző a csapat, mi ebben mind együtt vagyunk. De az első döntés, az első döntés az autóból és a csapattól szörnyen rossz döntés volt. Így spirálba kerültünk, rosszból még rosszabba, mivel ez váltotta ki Kimi kiállását is: tekintve, hogy ő hol haladt, egyszerűen osztott stratégián kellett volna tartanunk, és valószínűleg ott lehettünk volna, ahol Nico Hülkenberg végzett, mivel előtte haladtunk. Nem akarom Nico vezetését kisebbíteni, messziről kiválónak nézett ki” – mondta a riportereknek Wolff, hogy érzése szerint a harmadik hely a csapaté lehetett volna.
„Rossz abroncs volt az autón, mivel azt gondoltuk péntek alapján, hogy a közepesek nem tartanak ki. Ez egy újabb rossz döntés volt. A második kiállás pedig talán még tévesebb volt, az első és ezzel lehullt a guillotine. Szerintem mindannyiunkra vár egy masszív beszélgetés, és mindenki elismeri, hogy az első döntés katasztrofális volt” – összegezte a vasárnapot Wolff: a csapatnak vizsgálnia kell, hogyan úszott el ennyire a Brit Nagydíj.
