Már január végén megkezdődik jövőre a téli tesztidőszak a Formula-1-ben, méghozzá egy rendhagyó ötnapos barcelonai gyakorlással, amelynek során minden istálló három napig körözhet a katalán helyszínen.
Mint arról már korábban döntés született, az ideinél és az elmúlt éveknél megszokottnál jóval hosszabb felkészülési időszakot kapnak jövőre a Formula-1-es csapatok a jelentős technikai – a motort és a karosszériát is érintő – szabályváltozások miatt.
Korábban a Motorsport.com, most pedig a RacingNews365.com szaklap számolt be értesülései alapján arról, hogy valóban háromszor három napot tölthetnek majd pályán az alakulatok, de nem teljesen a hagyományos formában.
A tesztidőszak ugyanis egy ötnapos teszttel indul – ezt a korábbi sajtóértesülések shakedownnak, azaz bejáratásnak titulálták –, egész pontosan elvileg január 26-tól 30-ig Barcelonában, ahol korábban szintén rendszeresen rendeztek gyakorlásokat, mielőtt Bahrein lett ennek az állandó házigazdája.

A RacingNews365.com szerint is minden alakulat választhatna az ötből három napot, amikor bejáratja az autóját: a rugalmasság azt szolgálja, hogy a csapatok alkalmazkodni tudjanak az esetleges időjárási vagy műszaki nehézségekhez.
Mint arról a korábbi értesülés alkalmával írtunk, ez a teszt vélhetően zárt kapus lenne, és elsődlegesen arra szolgálna a korai időpontjában, hogy a csapatok kiismerjék az új autók potenciális gyermekbetegségeit, amelyeket így lenne idejük orvosolni az idénykezdet előtt (2022-ben például túl későn észlelték a delfinezés okozta problémákat). Igaz, a december eleji szezonzárással együtt ez azt is jelenti, hogy fel kell gyorsítaniuk a csapatoknak a felkészülésüket, hiszen csaknem egy hónappal korábban pályára fognak gurulni, mint például idén.
A barcelonai bejáratást aztán két „hagyományos” háromnapos teszt követné Bahreinben: itt az időpontok terén van enyhe eltérés a korábbi értesüléshez képest, ugyanis az első háromnapos gyakorlásra február 11-től 13-ig (ez egy nappal korábbi sáv az előző beszámolókhoz képest) kerülne sor, míg a másodikra egy héttel később, azaz február 18-tól 20-ig.
A 2026-os F1-es szezon, amely a nagy szabályváltozások mellett többek között a Cadillac tizenegyedik csapatként, valamint az Audi és a Red Bull Ford Powertrains motorgyártóként való debütálását is hozza, a március 6-8-i hétvégén rajtol Melbourne-ben, az Ausztrál Nagydíjjal, azaz két héttel a második bahreini teszt után.