Elszalasztott lehetőségként értékeli a Formula-1-es Kanadai Nagydíjat a Williams számára Alexander Albon, ahogy a csapattárs Carlos Sainz sem elégedett azzal, hogy egy Q1-es kiesés után tudott pontot menteni a futamon.
A Williams a konstruktőri tabellán magabiztosan őrzi ötödik helyét, Montrealban pedig megmutatták, hogy nyers tempó terén a barcelonai gyengébb szereplésük csak kisiklás volt, nem pedig a szárnyas szigorítás eredménye. Ennek ellenére egyetlen ponttal távoztak a versenyről Sainz révén:
„Ha szombaton azt mondják, hogy a 16. helyről indulva pontot fogok szerezni, büszke és boldog lettem volna. De a valóság az, hogy nem vagyok” – ismerte el a spanyol. „Nem ez az első verseny, amikor ez történik velünk, és nem tudtunk mindent kontroll alatt tartani pénteken. Jobban kell tanulnunk, mert most már néhány futam óta zsinórban nem tudunk versenyezni vasárnap, és ez trükkössé teszi a vasárnapot.”
Eközben a futam elején rögtön a fűre kihajtó, majd később motorhiba miatt kiállni kényszerülő Albon ugyancsak negatív hangvételben értékelte a montreali hétvégét:
„Elszalasztottunk egy lehetőséget ezen a hétvégén. Úgy gondolom, gyorsak voltunk, csak elszúrtuk az időmérőt. Úrrá kell lennünk a gumikon, meg kell értenünk az autót a szélérzékenység szempontjából, amely kicsit még szerepet játszott. Az autó nagyon erős volt a futamon, könnyen top 10-ben végezhettünk volna, úgyhogy frusztráló erről lemaradni.”
Miért volt bosszús a rádióban Albon?
Albon még a kiesése előtt kissé frusztrált volt a csapata taktikája miatt is, egy ponton ugyanis azt üzente a rádión, hogy „nem értem, miért nem hallgattok rám”. A thai pilóta szerint azonban ez csak egy szelete volt a kommunikációjuknak:
„Úgy érzem, mintha stratégiailag játszották volna be a rádióüzeneteimet. Minden egyes körben elmondtam, hogy nem ez a helyes döntés, de bizonyos pillanatokig vártak a bejátszással” – idézi a Crash.net Albont, aki megvédte a Williams stratégiáját és elmagyarázta, mi is történt Kanadában:
„Hogy őszinte legyek, idén nagyon jók volt taktikailag: úgy érzem, mindig a megfelelő döntéseket hoztuk. Vegyes körülmények között, száraz pályán: gondoljunk Imolára, ahol működésre bírtuk az egy kiállást, és olyan helyzetekben, mint Melbourne-ben vagy Miamiban, ahol jól döntöttünk a különböző gumikkal.”
„Úgyhogy szerintem csapatként rendkívül erősek vagyunk ebben. Ezúttal beragadtunk, működésre akartuk bírni az egykiállásos stratégiát, valószínűleg csak abból a lelkesedésből fakadóan, hogy visszanyerjük a startnál elbukott pozíciókat.”
„Bizonyos tekintetben volt tempónk, szóval azt gondoltuk, működhet az egy kiállás, és ellensúlyozhatjuk a gumikopást azzal, hogy egyszerűen gyorsabb az autónk például az Alpine-nál, akik mindenkit feltartottak.”
„De itt a szemcsésedés a döntő, és ha szemcsésedés jelentkezik, akkor nem tudod előnyre fordítani a tempót. Sokkal később jelentkezett a szemcsésedés a futamon, mint a második szabadedzésen, szóval azt gondoltuk, elnyújthatjuk az etapot, de aztán amint megjelenik, ki kell állnod.”