Hiába a fő gyengesége a Ferrarinak a lassú kanyarokban nyújtott teljesítmény, a monacói pálya sajátosságai a huplikkal és azzal, hogy sokat mennek az autók a rázóköveken, mégis azt eredményezték, hogy váratlanul erősen szerepeltek a hétvégén – erre jutott a végül másodikként célba érő Charles Leclerc.
Eddig kifejezetten gyenge idényt produkál 2025-ben az F1-ben a Scuderia, Monacót megelőzően pusztán egyetlen dobogóval rendelkeztek. Leclerc nem is volt túl optimista a hazai nagydíja előtt, ehhez képest épp csak lemaradt a pole-ról és végül ezáltal a győzelemről.

Amikor a futam utáni sajtótájékoztatón arról kérdezték, mekkora elégedettséggel tölti el a második hely, Leclerc rávilágított arra, miért voltak alacsonyan az elvárásaik és mi játszhatott mégis a kezükre Monte-Carlo utcáin:
„Nem is tudom. Sosem vagyok igazán elégedett a második hellyel. Viszont ha egyet hátralépünk és ránézünk a szezonunkra, szerintem ez az egész csapat számára biztató eredmény. Főleg úgy, hogy ide érkezve nagyon alacsonyan voltak a várakozásaink, egyszerűen azért, mert a lassú tempós részeken nyújtott teljesítményünk nagyon rossz volt egész idényben.”
„Ugyanakkor szerintem ez egy egyedi pálya, mert nagyon sok a hupli, sokat kell menni a rázóköveken, és úgy gondolom, ebben elég jó az autónk. Ez segített nekünk csökkenteni a távolságot.”
„Szóval szerintem nagyon jó munkát végeztünk, és a 18 plusz Lewis 10 pontja igen értékes abban a helyzetben, amiben vagyunk. Emiatt büszkének kell lennünk. A fellegekben járok-e a második hely miatt? Nem igazán, de így is roppant pozitív hétvége volt.”
Később Leclerc arra a kérdésre, hogy milyen területen kell fejlődnie az SF-25-ösnek, ahol a leggyengébben muzsikál, ugyanezt a választ adta: „Messze a lassú kanyarok. Szerintem messze ez a legnagyobb gyengeségünk. Ezért érkeztem ide rendkívül pesszimistán és mondtam azt, hogy már a top 10 is nagy kihívás lesz.”

„Nagyon gyenge a lassú tempós teljesítményünk. Úgy vélem, egy ilyen pályán, ahol sok a hupli és a kerékvető, valójában elég jól teljesít az autónk. Ez segít nekünk, de sajnos csak ilyen extrém pályákon, mint ez. Úgyhogy dolgoznunk kell a lassú tempós teljesítményünkön.”
Nem adódott lehetősége
Leclerc a sajtóeseményen arról is beszélt, hogy sokat gondolkodott azon, hol próbálkozhat esetleg előzéssel Lando Norris ellen, de végül nem kínálkozott erre jó esély:
„Egész este azon a két-három helyen gondolkodtam, ahol megpróbálhatom valamit Lando ellen, és készen álltam minden kockázatot bevállalni azért, hogy megpróbáljam megszerezni a győzelmet. De sajnos ezek a lehetőségek sosem jöttek el. Volt talán két vagy három kör, amikor úgy voltam vele, ’oké, talán megpróbálom’, de Lando azonnal látta és jól védekezett.”
A monacói elárulta: kétszer a Rascasse-ban járt közel az előzési kísérlethez, egyszer pedig a Fairmont-kanyarban, ám azt saját bevallása szerint is túl optimista próbálkozásnak értékelte volna.