Eredetileg a negyedik helyen végzett a Formula-1-es Monacói Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton, de háromhelyes büntetést kapott Max Verstappen feltartásáért, így a hetedik startkockából vághat majd neki a vasárnapi futamnak.
Ezzel a legjobb ferraris rajthelyét veszítette el a hétszeres világbajnok, akinek a szavain érződött, hogy élvezte az SF-25-össel való körözést Monte-Carlóban, és teljesen más érzet volt, mint a korábbi évek Mercedeseivel:
„Határozottan haladok előre, igen. Egyértelműen úgy érzem, hogy a legutóbbi verseny egy nagyon jó lépés volt, és erre a hétvégére fordulva sokkal jobban egynek éreztem magam az autóval” – értékelt Hamilton szombaton a Formula.hu jelenlétében.

„Úgy gondolom, ez egy nagyon-nagyon más autó itt vezetni, mint amivel az előző 12 évben dolgom, de nagyon élveztem a vezetést. Nyilván Charles már az utóbbi hat évben is ilyen beállításokkal ment itt, szóval ő azonnal felveszi a fonalat és úgy ismer mindent, mint a tenyerét. Azt mondanám, a mostani hétvége egy gyors és meredek tanulási pálya volt, de rendkívül elégedett vagyok a balesetem utáni talpra állással.”
Arra a kérdésre, hogy miben más Monacóban a Ferrari, mint a Mercedes, Hamilton így felelt: „Nehéz elmagyarázni, szimplán csak a karakterisztikáról van szó, a kanyarokban tapasztalt egyensúlyról, vezethetőségről, nagyon más ez, hogy mennyire puha ez az autó.”
„Amikor a Mercedesnél voltam, az az autó rendkívül merev volt, teljesen más volt minden. Másként viselkedett a motor, a motorfék… szerintem soha korábban nem használtam motorféket, ez az első alkalom. Kis időbe telik mindehhez hozzászokni, de azt hiszem, élveztem.”
A két kerékcserés szabály kapcsán Hamilton elmondta: ezzel csak jobb lehet a futam, mint a tavalyi „szar”, amikor a piros zászló alatt mindenki gumit váltott, és a speciális szabály révén kicsit jobban fog majd hasonlítani a verseny egy szerencsejátékra.

„Szerintem szükség van erre egy ilyen pályán, ahol nem lehet előzni. Izgatott vagyok, hogy lássam, mennyiben lesz más. Két kemény gumit választottam, Charles két közepest. Remélem, lesz ebből előny, de persze a két McLarennek is két kemény abroncsa van.”
Hamilton elmagyarázta a Verstappen-feltartást
A 40 éves brit az említett, büntetéssel járó feltartást is elmagyarázta az időmérőt követően, utalva arra, amit már a rádiózása során is hallhattunk, s amit ugyanakkor a felügyelők nem vettek enyhítő körülménynek:
„Nem tudom, volt-e valamiféle gond a számítógép kijelzővel: egyszer azt mondta, hogy Max gyorskörön van, majd ez eltűnt és azt mutatta, hogy nincs. Nekem is azt mondták, hogy körön van, ezért oldalra húzódtam… aztán észlelték, hogy nincs, szóltak róla, és elkezdtem gyorsítani. Teljesen baloldalon maradtam, nem a versenyíven haladtam, de nyilván zavaró volt Maxnak.”