A 2024-ben Charles Leclerc révén győzelmet arató autójának hátsó szárnyát használhatja a Ferrari az előttünk álló Formula-1-es Monacói Nagydíjon – számolt be róla értesülései alapján a Corriere Della Serra.
A maranellóiak pocsék idénykezdeten vannak túl idén, eddig Lewis Hamilton egyetlen sanghaji sprintgyőzelmét és Leclerc dzsiddai dobogóját tudják erős eredményként felmutatni, miközben a konstruktőri értékelésben csupán a negyedik helyen tanyáznak.
Az SF-25-össel különösen az időmérőkön szenved a Scuderia, márpedig Monte-Carlo utcáin, ahol szinte képtelenség előzni, szinte teljes egészében a kvalifikációs eredmény a meghatározó, így újabb szenvedős hétvégére készülhetnek a vörösök. Úgy meg főleg, hogy az eddigi tapasztalatok alapján immár a lassú kanyarokban is eltűnt a tavalyi erőssége a konstrukciónak.
Talán éppen ezért nyúlhat drasztikus megoldáshoz a Ferrari az említett olasz szaklap szerint, amely úgy tudja, a tavalyi monacói specifikációjú hátsó szárnyat használhatja az istálló az előttünk álló hétvégén. Egy éve Leclerc révén még győzni tudott a Ferrari a pilótájuk hazai versenyén, most ezzel a lépéssel igyekeznének korrigálni a várható küszködésen.
Még nem áll le az F1-es fejlesztésekkel a Ferrari
A Corriere arról is ír, hogy a Ferrari a halovány eddigi produkció ellenére sem dobja még be 2025-re a törülközőt, ugyanis jelentős fejlesztésekkel készülnek nyárra. Frederic Vasseurék szerint ugyanis az SF-25-ösben van potenciál, csak épp egyelőre nem tudják kiaknázni, leginkább a kvalifikációkon.
Ennek orvoslása érdekében egy új hátsó felfüggesztést tesztel a Scuderia, amelytől azt várják, hogy konstansabban alacsony hasmagassággal, az aszfalthoz minél közelebb tudják futtatni az autóikat. Gyakorlatilag az évad kezdete óta visszatérő gyanú, hogy a Ferrari teljesítménye azért hiányzik, mert kompromisszumokat kell kötniük beállítások és a hasmagasság terén, ennek kijavítását célozná az újítás.
Az új hátsó felfüggesztést a portál szerint a július eleji F1-es Brit Nagydíjon tervezi bevetni a maranellói istálló.