Andrea Stella, a McLaren Formula-1-es csapatfőnöke szerint az imolai futam korai szakaszában nem volt egyértelmű, hogy az egy- vagy a kétkiállásos stratégia lesz a nyerő, és mivel Oscar Piastri abroncsai már elkezdtek elfogyni, utóbbi mellett tették le a voksukat.

A vezetést a start utáni első kanyarban elveszítő Piastri állt ki a leghamarabb kereket cserélni a győzelemért csatázó pilóták közül a vasárnapi F1-es Emilia-romagnai Nagydíjon, amellyel eldőlt, hogy ők kétkiállásos taktikát választottak.
Azonban sem a vezető Max Verstappen, sem a másik McLarenben ülő Lando Norris nem reagált az ausztrálra, és ők végül csak a biztonsági autós fázis miatt váltottak egyről kétkiállásos taktikára – amivel megelőzték a pórul járó vb-éllovast.
Stella elmagyarázta, miért érezték úgy, hogy már korán felvállalják a két kiállást: „Azt hiszem, akkortájt Oscar gumijai már alaposan elhasználódtak, és Oscar is adott visszajelzéseket arról, hogy ez a helyzet” – idézi a McLaren főnökét a MotorsportWeek.com.

„A futam előtt nem volt világos, hogy egy vagy két kiállás lesz-e. Ha kettő, akkor ott jött el az idő a cselekvésre. És ha csak kicsit jobban viselkedtek volna a kemény abroncsok, akkor a két kiállás egy nagyon erős stratégia lett volna annak ellenére, hogy meg kellett előzni néhány autót. De amint kemény gumikra váltottunk, valójában nem sokkal volt gyorsabb Landónál és Maxnál, akik kint maradtak a használt közepes keveréken.”
„Szóval szerintem a kemény gumik kicsit kevésbé voltak versenyképesek, mint gondoltuk, de el kellett térnünk és meg kellett teremtenünk a feltételeket ma ahhoz, hogy legyőzzük Maxot. Úgyhogy azt hiszem, ezt csak utólag visszatekintve lehet megítélni, de ha el akarsz térni, akkor ott jött el az ideje a két kiállásnál.”
„Úgyhogy nem bántuk meg, és végső soron a csapat számára ugyanaz az eredmény, Oscar számára pedig ez lehetett volna a győzelem módja, és olykor némi kockázatot kell vállalni ennek érdekében, amelynek lehet hátulütője is.”