A hatodik pozícióból induló Carlos Sainz a nyolcadik helyen végzett a különböző stratégiákkal tarkított imolai futamon. A Williams pilótája nem volt felhőtlenül boldog a versenyt követően, sőt, őszintén beszélt arról a Formula.hu jelenlétében, hogy nem értett egyet a kialakított taktikával sem: „Nem lehetünk elégedettek a nyolcadik hellyel, még úgy sem, hogy a verseny egy szakaszában 15. voltam és nem hittem, hogy pontokat tudok szerezni” – kezdte a spanyol.
„Ugyan sikerült onnan jól visszajönni, de ismét nem tudtunk összehozni egy jó vasárnapot. Sorozatban másodjára engedünk el rengeteg pontot vasárnap, úgy, hogy az első körökben nagyon jó pozícióban voltunk. Támadtunk, gyorsabbak voltunk, mint előttünk az Aston és a Mercedes. Nem tudom, hogy túlreagáltuk-e azt, hogy Leclerc kiállt, de túlságosan korán álltam ki.”

„Onnantól kezdve eltolt stratégián voltam, ami egyértelműen nem működött. Frusztrált vagyok, mert ez nem az első alkalom, és sok pontot vesztünk ezzel vasárnap. Ugyanakkor ezeket a hibákat ebben az évben kell elvétenünk és meg kell próbálnunk tanulni belőlük. De tennünk kell egy lépést előre, mert kezdünk túl sok pontot kiadni a kezünkből az én elképzeléseimhez képest” – magyarázta saját szemszögéből a futam történéseit a spanyol.
Sainz majdnem nemet mondott a csapatnak
A Williams-pilóta annyira nem értette korai gumicseréjét, hogy majdnem megtagadta az utasítást: „Hogy teljesen őszinte legyek, ez a nagyon korai bokszkiállás sosem volt tervben. Senki sem figyelmeztetett rá, hogy ki fogunk állni. Amikor szóltak, nagyon közel álltam hozzá, hogy ne engedelmeskedjek és kint maradjak. Ugyanakkor csapatjátékos vagyok és a csapatnak több információja van, mint nekem, úgyhogy követtem az utasítást, ha esetleg olyasmi történne, amit én nem láttam.”
„Az igaz, hogy akkor éppen mindenkinél csökkent a tapadás, de a gumik normál esetben mindig átesnek egy ilyen időszakon, amikor nagyon rossznak érződnek, de utána újraélednek. Azt is tudjuk, hogy mennyire büntet itt a pályán elfoglalt pozíció, és ezt adtuk fel Leclerc-rel és minden egykiállást választó pilótával szemben, ami tulajdonképpen a mezőny többi tagját jelentette. Úgyhogy meglepett, fejlődnünk kell abban, ahogyan kommunikálunk és megértjük egymást vasárnap. Ez mindig is az erősségem volt, amit ki kell építenem a csapattal, látható, hogy ezzel csapattal ez még nem sikerült.”
„Mindent meg kell tennünk, hogy egy kicsit jobban hajtsuk végre a vasárnapokat, mert azzal a sebességgel, ami megvolt nálam tegnap és megvolt nálam ma a versenyen, csak egy nyolcadik helyet tudok felmutatni a hétvégéről, míg Alex ismét a legjobb 5-ben végzett egy átlagos stratégiával. Ez nagyon bosszantó, főleg úgy, hogy ismételten fordul elő. De tanulni fogunk belőle, mindig azt mondtam a csapatnak, hogy most kell ezeket a hibákat elkövetni, de előre is kell lépnünk.”

Sainz nagy jövőt lát a Williams előtt
A Ferraritól érkező spanyol nagy bizalommal néz az elkövetkező évekre, így el tud tekinteni a mostani hibák felett: „Igen, most lehet hibázni, a Williams nem a világbajnoki címekért harcol. De hiszem, hogy a Williamsben megvan a potenciál, hogy futamgyőzelmekért és bajnoki címekért harcoljon a jövőben. Nagyon fiatal a csapat, nagyon fiatal a projekt, de idén nagyon jó pozícióban találtuk magunkat, hiszen olyan világbajnok csapatokkal harcolunk, mint a Mercedes és a Ferrari.”
„Gyorsabbak voltunk náluk Miamiban és ma is, viszont az én szemszögemből nézve nem vertük meg őket Miamiban és ma sem. Úgyhogy rá kell jönnünk hogyan győzzük le őket, mert gyorsabb voltam egész hétvégén. De ahogy mondtam, inkább idén tanuljunk ezekből, ha esetleg jövőre még versenyképesebb autónk lenne és valami még fontosabbért harcolnánk. Ugyanakkor látnunk kell fejlődést idén, mert az én oldalamon már így is sok pontot vesztettünk el a vasárnapokon, amiket Alex valamiért sokkal jobban hajt végre.”
Mit várhatunk még idén a Williamstől?
A fentieket tekintve arról kérdezték az imolai futam után Sainzot, hogy mire lehet képes az idei potenciállal a csapat. A spanyol elmondása szerint a meglévő erőforrásaikat a következő évekre szeretnék felhasználni: „Ez az autó nem lesz fejlesztve. A mostani autó elég jó ahhoz, hogy bizonyos pályákon harcban legyünk a Mercedesekkel és a Ferrarikkal – mint Miamiban és itt. De ahhoz nem elég jó, hogy olyan pályákon, mint Barcelona, harcban maradjunk.”
„Monacóban majd meglátjuk, hogy mi lesz. Jobbá kell válnunk abban, hogy amikor versenyképes autónk van, akkor tudjunk teljesíteni és bejussunk a legjobb ötbe, legjobb négybe, amire ma lett volna lehetőség. Biztos vagyok benne, hogy az én részemről – a tapasztalatomat is nézve e tekintetben – fejlődni fogunk ebben a csapattal, ugyanúgy, mint más területeken” – összegzett bizakodva Sainz, aki az említett elvesztett pontoknak is köszönhetően 29 pontos hátránnyal áll csapattársa mögött a pontversenyben.