DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 18. szerda
F1

Marko nem kritizálta Verstappent a GT-tesztért

„Már-már jobban belemerült a részletekbe, mint az F1-es autójánál” – mondta Helmut Marko, miután Verstappen beszámolt neki Nordschleife-kalandjáról és a megdöntött rekordról.

Max Verstappen egy Ferrari GT3-as autóval tesztelt a Nordschleifén, ahol állítólag új körrekordot állított fel – mindössze néhány kör alatt. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint a holland pilóta lenyűgöző részletességgel elemezte neki saját köreit. Bár hivatalos adat nem jelent meg, a Nordschleife-menőként és YouTuberként ismert Misha Charoudin is megerősítette a rekordgyanús teljesítményt. A szakma megosztott: Timo Glock dicséri, Ralf Schumacher felelőtlenségnek tartja.

verstappen-nordschleife-max



Bár nem tettek közzé adatokat Max Verstappen álnéven bonyolított GT3-as tesztjéről, melyet a Nordschleifén teljesített, egyre több forrás állítja: nem csupán néhány látványos kört futott, de új körrekordot is felállított a GT3-as kategóriában.

Ezt többek között a Nordschleife-szakértő versenyző és YouTuber, Misha Charoudin osztotta meg, aki a következőt kommentelte Verstappen Instagram-posztjához, mely a tesztről számolt be: „Megérkezik. Megfutja a körrekordot teli tankkal és forgalomban. Nem magyaráz semmit. Elmegy.”

verstappen-gt-max

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko pedig megerősíteni látszik az értesülést, a Kronen Zeitungnak adott nyilatkozatában ugyanis ezt mondta: „A GT-versenyzés a nagy szerelme, saját csapata is van. Azt mondta nekem, hogy három kör után két másodperccel megdöntötte a rekordot.”

„Fejből tudta az összes köridőt és a futómű minden beállítását, már-már jobban belemerült a részletekbe, mint az F1-es autójánál” – mondta Marko, aki éppúgy a szimulátorozásnak tudja be ezt, ahogy Timo Glock is: „Gondolj bele: beszáll egy GT3-as autóba, és korábban soha nem vezetett még a Nordschleifén. A szimulátorozásnak óriási szerepe van abban, hogy ilyen szinten tud teljesíteni” – mondta az egykori F1-es pilóta.

verstappen-miami-beach

A történet azonban nem csak elismerést váltott ki. Ralf Schumacher határozottan kritikus hangot ütött meg, és felelőtlenségnek nevezte Verstappen tettét, amire a főnökének meg kellett volna kérdeznie, hogy eszénél van-e. A német szerint a Nordschleife továbbra is rendkívül veszélyes pálya, ahol pillanatok alatt történhet baj – különösen ilyen szinten, ekkora tempóval.

Visszatérve Markóra, az osztrák szerint Verstappen szimulátor iránti szenvedélye, ami nordschleifés remeklésében is megnyilvánult, nemcsak saját fejlődését szolgálja, hanem a jövő tehetségeinek is segíthet: „Van egy saját szimulátoros csapata, most pedig az egyik legjobb versenyzőjét akarja GT-autóba ültetni. Ez aktív tehetséggondozás.”

„Egy komplett gokartszezon ma már akár 250 ezer euróba is kerül. És mennyibe kerül a szimulátoros felszerelés? Összesen 30-50 ezer euróba. Max ráadásul olyan szoftvereket is fejleszt, amelyeket az F2-es és F3-as csapatok használnak.”

marko-verstappen-2025

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: