Max Verstappen egy Ferrari GT3-as autóval tesztelt a Nordschleifén, ahol állítólag új körrekordot állított fel – mindössze néhány kör alatt. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint a holland pilóta lenyűgöző részletességgel elemezte neki saját köreit. Bár hivatalos adat nem jelent meg, a Nordschleife-menőként és YouTuberként ismert Misha Charoudin is megerősítette a rekordgyanús teljesítményt. A szakma megosztott: Timo Glock dicséri, Ralf Schumacher felelőtlenségnek tartja.
Bár nem tettek közzé adatokat Max Verstappen álnéven bonyolított GT3-as tesztjéről, melyet a Nordschleifén teljesített, egyre több forrás állítja: nem csupán néhány látványos kört futott, de új körrekordot is felállított a GT3-as kategóriában.
Ezt többek között a Nordschleife-szakértő versenyző és YouTuber, Misha Charoudin osztotta meg, aki a következőt kommentelte Verstappen Instagram-posztjához, mely a tesztről számolt be: „Megérkezik. Megfutja a körrekordot teli tankkal és forgalomban. Nem magyaráz semmit. Elmegy.”
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko pedig megerősíteni látszik az értesülést, a Kronen Zeitungnak adott nyilatkozatában ugyanis ezt mondta: „A GT-versenyzés a nagy szerelme, saját csapata is van. Azt mondta nekem, hogy három kör után két másodperccel megdöntötte a rekordot.”
„Fejből tudta az összes köridőt és a futómű minden beállítását, már-már jobban belemerült a részletekbe, mint az F1-es autójánál” – mondta Marko, aki éppúgy a szimulátorozásnak tudja be ezt, ahogy Timo Glock is: „Gondolj bele: beszáll egy GT3-as autóba, és korábban soha nem vezetett még a Nordschleifén. A szimulátorozásnak óriási szerepe van abban, hogy ilyen szinten tud teljesíteni” – mondta az egykori F1-es pilóta.
A történet azonban nem csak elismerést váltott ki. Ralf Schumacher határozottan kritikus hangot ütött meg, és felelőtlenségnek nevezte Verstappen tettét, amire a főnökének meg kellett volna kérdeznie, hogy eszénél van-e. A német szerint a Nordschleife továbbra is rendkívül veszélyes pálya, ahol pillanatok alatt történhet baj – különösen ilyen szinten, ekkora tempóval.
Visszatérve Markóra, az osztrák szerint Verstappen szimulátor iránti szenvedélye, ami nordschleifés remeklésében is megnyilvánult, nemcsak saját fejlődését szolgálja, hanem a jövő tehetségeinek is segíthet: „Van egy saját szimulátoros csapata, most pedig az egyik legjobb versenyzőjét akarja GT-autóba ültetni. Ez aktív tehetséggondozás.”
„Egy komplett gokartszezon ma már akár 250 ezer euróba is kerül. És mennyibe kerül a szimulátoros felszerelés? Összesen 30-50 ezer euróba. Max ráadásul olyan szoftvereket is fejleszt, amelyeket az F2-es és F3-as csapatok használnak.”