A Williams csapatfőnöke, James Vowles elismerte, hogy csapaton belüli kommunikációs hiba okozta a Carlos Sainz és Alex Albon közti feszültséget az F1-es Miami Nagydíjon. Sainz úgy érezte, csapattársa figyelmen kívül hagyott egy utasítást, de kiderült, hogy a rádiós üzenetek időzítése okozta a problémát. A csapat azonnal felülvizsgálta a folyamatot, és Vowles szerint a két „világszínvonalú” versenyző, akik kulcsfontosságúak a csapat fejlődésében, már tisztázta is a történteket.

Az F1-es Miami Nagydíjon elért kiváló eredmény ellenére sem volt teljesen zökkenőmentes a Williams versenyhétvégéje, miután Carlos Sainz és Alex Albon közötti félreértés komoly feszültséget okozott a csapaton belül. A két pilóta a verseny első szakaszában többször is helyet cserélt egymással, sőt össze is értek.
Sainz egy ponton a rádióban jelezte, hogy „egy kis segítség jól jönne Alex részéről”, és arra kérte a csapatot, segítsenek ritmust találni. A spanyol úgy vélte, hogy csapattársa utasítást kapott arra, hogy maradjon mögötte, ám Albon ezt nem tartotta be, és a 14. körben újra megelőzte őt – ezzel Sainz dühét kiváltva. A helyzet annyira elmérgesedett, hogy a spanyol a futam után úgy fogalmazott: „Én nem így szoktam versenyezni.”

A Williams csapatfőnöke, James Vowles azonban később elmagyarázta, hogy nem a csapatutasítás megszegéséről volt szó, hanem egy kommunikációs hibáról. Mint kiderült, Albon vízhűtési problémákkal küzdött, és azt az utasítást kapta, hogy a megfelelő hűtés érdekében vagy előzze meg Sainzot, vagy maradjon legalább egy másodperces távolságban.
A gond az volt, hogy a csapaton belüli rádiós kommunikáció még zajlott, amikor az egyik mérnök már megnyugtatta Sainzt, hogy Albon nem fog támadni – miközben a másik mérnök még nem kapott egyértelmű utasítást a pitwallról.

„Ez a mi hibánk volt, nekünk kellett volna egyértelművé tenni a helyzetet. Carlos frusztrációját az okozta, hogy azt hitte, Alex megszegte az utasítást, de ilyen nem történt. Ez a bokszfalon ülők hibája volt” – ismerte el Vowles az Emilia-romagnai Nagydíjat megelőzően. „Megígérem, hogy ilyen nem fordul elő még egyszer, mert máris módosítottunk a belső folyamatokon.”
A csapatvezető szerint az esetet már lezárták, és a két pilóta is tisztázta egymás között a történteket. Hozzátette, hogy a Williams most először próbálkozott „komolyabb csapatutasítással”, így tanultak az esetből. A brit szakemmber ezután méltatta a két versenyzőt, akiket „világszínvonalúnak” nevezett: „Nemcsak az számít, hogyan vezetnek, hanem az is, mit tesznek a pályán kívül. A szezon során rengeteget fejlődünk, részben nekik köszönhetően.”

Kiemelte, hogy a csapat a szezon eleje óta látványosan előrelépett – részben az aerodinamikai fejlesztéseknek, részben a versenyzők technikai visszajelzéseinek köszönhetően. „A bahreini teszt óta biztosan gyorsultunk. Ennek egy része az első szárny fejlesztése, más része a csomag jobb kihasználása.
„Két versenyzővel kétszer annyit tudunk dolgozni a beállításokon, és enélkül nem lettünk volna olyan gyorsak Miamiban. Ha csak az egyikük van itt, ó nem jutottunk volna el idáig.”