Az Alpine F1-es csapata hat verseny után lecserélte Jack Doohant Franco Colapintóra, de a helycsere a hivatalos kommunikáció alapján nem feltétlenül végleges, sőt, a hírek szerint Sergio Perez is képbe kerülhet a csapatnál, ha Colapinto nem válna be. Juan Pablo Montoya szerint az egész helyzet kezelése elhibázott: az argentin tehetség nagy nyomás alatt mutatkozik be, miközben más fiatalokat, például Paul Aront, teljesen kihagytak az értékelésből. A korábbi F1-es pilóta szerint Perez számára is jobb választás lehetne az Alpine, mint a Cadillac.

Az Alpine idei szezonja egyelőre nem a stabilitásról szól: hat futam után Jack Doohan helyett Franco Colapinto kap lehetőséget a csapatnál, miután a Williams kötelékéből érkezett argentin versenyzőt Flavio Briatore közbenjárására szerződtették.
Ráadásul a csere bejelentése előtt nem egész egy nappal távozott az istálló éléről Oliver Oakes csapatfőnök is, a háttérben pedig máris újabb név került elő, Sergio Perezé, aki szintén felbukkanhat Enstone-ban, ha Colapinto bemutatkozása nem felel meg az elvárásoknak.

A helyzetet Juan Pablo Montoya, az F1 korábbi többszörös futamgyőztese értékelte: „Ami egy versenyző szemszögéből elfogadhatatlan: elköteleztétek magatokat Jack Doohan mellett, és úgy gondoltátok, hogy ő a legjobb választás. Az Alpine szerződést adott neki.”
Montoya szerint nem a váltás ténye önmagában a gond, hanem az értékelés hiánya: „Amikor Briatore megjelent, valahogy létrejött egy megállapodás, miszerint Doohannak öt futama lesz bizonyítani. Én adtam volna öt versenyt Doohannek, ötöt Colapintónak és ötöt Paul Aronnak, aztán leülhettek volna eldönteni, ki a legjobb választás jövőre” – mondta a kolumbiai, aki szerint az Alpine már most elengedte a 2025-ös szezont:

„A 2025-ös év az Alpine számára afféle eldobható év, mert jövőre Mercedes-motorokra váltanak. Feltételezem, hogy a fejlesztés már leállt, most inkább az új szezonra készülnek. A lehető legkevesebb pénzt költik az idei motorjukra” – fejtette ki Montoya, aki úgy véli, hogy Colapintót nem objektív szempontok alapján fogják megítélni:
„Briatore fő szempontja az lehet, hogy ki lesz jövőre az állandó versenyzőpáros. Ha Colapinto beül, és elkezdi legyőzni Pierre Gaslyt, akkor vajon Gasly maradhat az ülésben?” – mondta, majd megemlítette, hogy nem biztos, hogy Colapinto a leggyorsabb fiatal Alpine-jelölt:
„Több pletyka is szól arról, hogy Aron gyorsabb volt Colapintónál a teszteken. Persze tavaly jól teljesített, igaz, sokat hibázott, de a tempója lenyűgöző. Most viszont nagy nyomás alá kerül az Alpine-nál, míg a Williamsnél senki nem várt tőle semmit.”
Perez: Cadillac vagy Alpine?
A háttérben pedig már Sergio Perez neve is felmerült, amiről Montoya így nyilatkozott: „Szerintem Sergio Perez fő célja még mindig az, hogy megszerezze a Cadillac-ülést, de ha jövőre beülhetne az Alpine-hoz, az sokkal jobb lenne neki. Ha még egy vagy két évet akar az F1-ben eltölteni, akkor az Alpine értelmesebb választás” – mondta a kolumbiai, aki szerint azonban ez újabb kérdéseket vet fel:

„De mi lesz Franco Colapintóval? Ez egy bonyolult helyzet. Vajon Perez visszakerülhet a Red Bullhoz is? Szerintem az egyetlen, aki Tsunodát kiszoríthatja, az Isack Hadjar, mivel nagy potenciálról tett tanúbizonyságot a VCARB-nál” – fejtette ki, majd végül Perez kapcsán kitért a Cadillac lehetséges felállására is:
„Mick Schumacher mindenkivel elbeszélgetett Miamiban, ezért is került megint a hírekbe. Ám én meglepődnék, ha a Cadillac nem Perezt választaná első számúnak, és szerintem Zhou Guanyu lenne a másik. Guanyu jelenleg a Ferrari tartalékpilótája, így ismeri azokat a rendszereket, amelyeket a Cadillac használni fog. Ráadásul mind Perez, mind Zhou jelentős szponzori pénzt hoz, ez egy csomó pénz, amit az autóba lehet fektetni.”
